donderdag 8 maart 2018

8 maart 2018


Donderdag .. busdag .. 
Precies om 8.00 uur arriveren de bengels in de Tandem. 
Ik heb hun hulp nodig - bouw een knikkerbaan zonder dat de knikker uit de baan valt. 
Zoeken, proberen en aanpassen .. en ja hoor .. het werkt ! 
Griep in de Tandem ! 

Ook deze morgen zijn er een nieuw pak zieke kleuters
en ook juf Muriel is 'out' voor de rest van de schoolweek. 

En dan krijg ik een briefje aangeboden door een piepjonge bode uit de derde kleuterklas .. 
Voor Edele jonkvrouw Tania staat op de briefomslag te lezen.
Een mooi briefje .. eentje om te bewaren én helemaal in het thema van de ridders. 

Zo krijg ik te lezen  .. 
Na een dapper gevecht is de nobele ridder verslaan door een griepje ! 

Verder staat er nog te lezen .. 
Treurt u niet, deze ridder zal goed verzorgd worden en voor u het weet, 
kan hij terug in uw koninkrijk komen spelen. 😉
Aan de verzorging twijfel ik niet .. Ik kan alleen maar hopen dat mijn stoere ridder snel weer beter is ! 

Een versje, 
een verhaal 
en dan ontdekken we de hoekjes.
De bouwhoek is zeer in trek, overal verrijzen kastelen.
Eenmaal het kasteel klaar, wijst Nicola me erop dat de foto aan het prikbord als voorbeeld diende. 
Ook de matrix wordt ingevuld. 
Hierbij moeten de kleuters rekening houden met twee kenmerken 
en het plaatjes plaatsen in het juiste vak.
Ridders zijn echte experts in het puzzelen.
Een draak van 50 stukjes krijg je in elkaar als je samenwerkt. 
En het kasteel van 36 stukjes krijg je helemaal alleen in elkaar. 
Flink zo ! 
Ook spelen met plasticine en een opdrachtkaart is leuk. 
De kleuters kneden de plasticine soepel en rollen 'worstjes'
- daarna wordt de omtrek van het kasteel gelegd op de stippellijnen. 

En in de crea-hoek worden er heel 'gemene' draken getekend. 
Drakenplezier in de Tandem




Na de middag is er een lesje LO met juf Kelly 
En wie een uiltje wil vangen, komt even langs in de tweede kleuterklas. 
Een dag in de kleuterklas is best vermoeiend. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten