maandag 19 maart 2018

19 maart 2018

Een nieuw thema in de klas .. Een haasje van chocola ! 
Natuurlijk hebben we het hier over pasen met zijn lekker geurend chocolade-eieren.
Maar we hebben het ook over de kip en het ei, 
kuikens en kraaiende hanen .. 
en natuurlijk hebben we het ook over de paashaas en zijn broer, meneer snorhaar ! 

 Onze klas in een paassfeertje ! 

We hebben er een nieuwe bewoner bij in de kleuterafdeling, een allerliefst - schattig konijn..
 .. een uiterst sociaal konijn ..
 .. komt meteen naar je toe .. 
 .. is blij met elke knuffel of aai 
én stop je .. dan bijt het beestje 
(juf Nicole kon dit aan den lijve ondervinden 😊 .. 
raar, bij mij deed het beestje het niet !! .. ik ben dan ook een dierenvriend hé) 

De tijd van het konijnenhol is nog lang niet voorbij
maar onze paashaas woont in zijn villa.
Het is er gezellig en leuk vertoeven. 
Dit stuk speelgoed mocht ik uitlenen van juf Anne 
en mijn kleuters spelen er heel mooi mee..
spel met klein-wereld-materiaal heet zoiets. 
 In de poppenhoek wordt gewerkt aan de voorbereiding van de grote paasbrunch.
Tobias is druk in de weer met het koken van eitjes. 

Bryan werkt aan de grote 'lenteschoonmaak' 
en Josephine steekt een handje toe in de keuken ..
Is dit wat ze een keukenprinses noemen ??? 
Ik denk het wel ! Getooid met een kroon maakt ze het eten klaar. 
Amir is wat je de nieuwe man kan noemen - hij strijkt zijn beste pak !
Wil hij er op zijn paasbest uitzien ??? 
Ook in de poppenhoek zit een paashaasje verstopt, de lieveling van mijn kleuters !
Ik verzamel samen met enkele kleuters spullen om een paasmandje te knutselen,
het voorbereidend werk, zeg maar !  
Lege flessen verzamelen en inkorten ..
.. wat we niet gebruiken springen we 'plat' zo houden we extra ruimte over in de vuilniszak. 
Springen maar !  
En omdat ze zo goed gesprongen hebben, is onze vuilniszak slechts voor een kwart gevuld.
 Goed gedaan !
 Met pasen gaan we op reis ! roept er eentje enthousiast. 
Onze bestemming kennen we nog niet, we volgen gewoon het spoor ! 




In de constructiehoek worden volop karretjes gebouwd om de eieren te vervoeren. 
Hoe groter, hoe meer eieren er mee kunnen én dat is wel héél belangrijk !  vinden mijn kleuters.

 Ook in de andere hoeken wordt er rustig gespeeld, mooi zo ! 


En dan was er nog .. 
Herinner je nog het verhaal van Khaïradt ? 
Hoe boos ze was op vrijdag en helemaal geen zin had om naar school te komen 
omdat de eetzaal zo ver weg was ?
Ik heb er een weekend kunnen over broeden .. 
Ik zorg er vandaag hoogstpersoonlijk voor dat we vandaag sneller in de eetzaal zijn !
Hoe ? 
We lopen de afstand met de hele groep vanaf de kleuterafdeling tot in de refter. 
Goed voor de conditie van de kinderen en die van juf !
En volgens Khaïradt is het zo goed !! 
Het lijkt plots niet meer zo ver weg !! 😉😉😉

Inschrijvingen oudercontact 
De inschrijvingen voor het oudercontact lopen vlotjes.
Eén probleempje, ..
 een 8-tal ouders verkiezen het eerste moment van het oudercontact om langs te komen.
Dit wordt schuiven - de laatste ouder van het 8-tal kan dus pas 80 minuten later op 
gesprek.
Wie nog moet inschrijven, gelieve hier rekening mee te houden. 
Puzzeltijd voor de juf ! 😊

2 opmerkingen:

  1. IK wacht vol spanning op mijn paasmandje.. !Het wordt tijd hoor... jij maande me altijd aan om er vroeg mee te beginnen... je het nog anderhalve week en ik zie nog niets.. ! Zal ik je komen helpen... ik heb nog pluimen gevonden.. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het !
      Een nieuwe agenda, doorlichting .. het heeft een ferme inpact op mijn tijd.
      Niet wanhopen, ik kom er wel ! Nog even geduld !

      Verwijderen