maandag 26 maart 2018

26 maart 2018

Zwerfvuilactie de Tandem - 
Kleuters de Tandem houden Eeklo net !
Kleine daad, groot resultaat !! 
Wij zijn er helemaal klaar voor. 

Onder een stralende zon duiken we de schooltuin in, op zoek naar zwerfvuil !
We maken er een wedstrijd van en dagen elkaar uit - 
welke klas verzamelt het meeste zwerfvuil ? 

Ik moet bekennen dat het zwerfvuil dit jaar zeer netjes is ..
Alles is gespoeld en netjes uitgewassen.
 Hoe dit kan  ? 😉
Laat ons zeggen dat ik hier voor iets tussen zit. 😊
Juf Kelly doet ook een extra inspanning en strooit alle lege melkbrikjes van deze morgen in het rond.
Natuurlijk wordt de directeur hiervan op de hoogte gesteld 😉
En de directeur, die speelt het spelletje met me mee ! 
Zoeken, zoeken .. in alle hoeken .. 
De K3-tjes nemen de schoolparking onder handen. 
K1 en K2 gaan samen de uitdaging aan ! 
Leuk hoor ! Best spannend !
De K2-tjes smijten zich helemaal..
En o .. wat zijn de kleuterjuffen van K1 en K2 gemeen .. 
Ze onderscheppen elkaars kleuters en vragen hen hun 'zwerfvuilzak' te vullen. 
Mijn kleuters gaan de strijd aan en proberen de knijptang van juf Kelly te ontlopen.
Wat hebben we een plezier !
Zo leuk kan zwerfvuil-ruimen dus zijn !
De klas die het meest zwerfvuil verzamelt, is de winnaar van de uitdaging. 
En dit moet ik mijn bengels geen twee keer zeggen. 
Hoe meer afval, hoe blijer ze kijken ! 
Maar is dit wel de bedoeling ??? 
Voorlopig wel ! 

Ook de verborgen hoekjes op school krijgen een schoonmaakbeurt !

De eerste volle 'zwerfvuilzak' is een feit .. 1 - 0 voor K2 
Latoya waakt over de zak want juf Kelly wil die 'roven'
en dat laat deze kleine schat niet zomaar gebeuren ! 
Een perfecte rol voor deze kleine meid ! 

Intussen wordt er hard gewerkt om een tweede 'zwerfvuilzak' te vullen. 
Onvoorstelbaar wat we allemaal vinden. 
Intussen wordt er ook hard gewerkt aan onze conditie ; 
klimmen - klauteren - kruipen - springen ... 



En we gaan maar door, net zolang tot een tweede zak gevuld is 
.. 2 - 0 voor de K2-tjes

De K1-tjes hebben het gesnapt, zij moeten hun achterstand inhalen Ên dat doen ze. 
Eindstand K2 - K1 : 2 - 0 
De zoektocht wordt afgefloten ! Einde zwerfvuilactie en onze school ligt er nu wel heel netjes bij. 
Houden zo !! 

Juf Kelly heeft mijn camera te pakken gekregen en fotografeert er lustig op los. 
Juf Tania in actie !! Ik wil kost wat kost mijn camera terug 😀
Geen denken aan ! roept juf Kelly .. 
Eerst nog een foto van mezelf ! 
Kapsones heeft ze wel, moet ik zeggen ! 
Eigen schuld, dikke bult .. iedereen mag deze gekke bek zien !
Vier zakken vol zwerfvuil .. wat een vondst ! 
Maar hoort dit wel ??? Natuurlijk niet !!! 
Afval hoort in een vuilniszak !
Mijn kleuters hebben dit lesje alvast geleerd door samen alle afval op te ruimen. 
Voortaan belandt alles in de daarvoor bestemde vuilnisbak. Goed zo ! 
Beste mama's en papa's, doen jullie mee ? 

Deze kleine kapoenen (en jawel, ook de grote kapoenen op de foto)
dromen alvast van een proper stukje Eeklo !



Al het afval wordt opgehoopt aan de schoolpoort. 
Misschien zet het iedereen aan om het afval niet zomaar in de natuur te gooien. 

Na schooltijd zijn er nog extra zakken afval bijgekomen want 
ook de lagere school deed mee !
Zij zorgen voor een nette buurt rondom de school ! 

Actualiteit in de Tandem
Emiel vertelt in geuren en kleuren over de wedstrijd Gent-Wevelgem.
Ik heb de winnaar gezien op televisie. Hij droeg de wereldkampioentrui ! zegt hij.
Heb ik ook gezien ! vertel ik.
Waarop Emiel zegt : 
Echt !! Was het ook dÊ wereldkampioen bij jou . Hoe grappig !
😊
Tuurlijk wel of wat dacht je ?!?
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten