dinsdag 6 maart 2018

6 maart 2018

Dag twee van de doorlichting ..
Vandaag zijn er klasbezoeken en gesprekken met
 team oudste kleuters en team jongste kleuters.


Mijn klasje loopt leeg .. ook vandaag zijn er nog een pak extra zieken bij.
Het is duidelijk, de griep laat zich niet zomaar inpakken.

Vandaag hebben we nog een jarige te vieren .. Aïcha .. 5 jaar 
Dat is raar, iedereen wordt hier 5 jaar ! merkt Latoya op. 
Waarop ze er nog fijntjes aan toevoegt .. Jij ook juf ?? 
Ik lach, zij het groen 😏 (het ligt nogal gevoelig, weet je wel)


Aïcha heeft taart mee, chocoladetaart ! 
Jawel, voor één keer mag het wel en wijken we dus eens af van het gezondheidsbeleid. 

Na de speeltijd komt juf Kelly de K2-tjes ophalen voor een lesuur fit en gezond.
Als ze de sleutel van het fietshuis neemt, dondert alles uit mijn kast.
En dan volgt de reactie van Djalinca : Het is toch ook altijd wat, hé juf Kelly ! 
Ik houd mijn gezicht in de plooi maar heb binnenpretjes. 
Het gesprek van gisteren is duidelijk nog niet verteerd 
en juf Kelly voelt een stress-buitje naderen. 😉

Ikzelf geef wat extra ondersteuning in K3 - ik krijg als opdracht bingo te spelen ..
Is juf Ilse me nu werkelijk aan het voorbereiden op later ??? 
Mijn grootouders zaliger speelden 'bingo' in een RVT. 
Nooit gedacht dat ik dit zou doen, maar voor de kleuters àlles natuurlijk. 
Hoessein vindt het heel erg leuk en probeert de spelregels in zijn voordeel aan te passen. 
Mohammed probeert alle woorden correct uit te spreken. 
En bij Amir lukt het vlotjes.
Ze vinden het fijn tot juf als winnaar uit de bus komt - 
ik zie ze denken .. spelbreker ! 

Na een eerste spelronde, volgt nog een tweede .. Zoë, Julie, Kayla en Xander .. 
Deze keer ben ik laatste, samen met Julie. 

Daarna ga ik met enkele kleuters codes kraken (master mind met cijfers) 
Wat hebben we een plezier ! 
Natuurlijk zijn er altijd sloebers die de code 'stelen' met hun ogen
en de oplossing verklappen. 

In de namiddag gaan de juffen K2 - K3 en zorg op gesprek bij de doorlichting.
Juf Joke vangt mijn K2-tjes op .. 
Dank je wel ! 





Het einde van de dag halen we met slechts 15 kleuters .. 
alweer 2 gesneuvelden. 

Uit de kindermond : 
Na school werk ik nog even door in mijn klas.
De deur staat open want ik heb nood aan frisse lucht. 

De (bus)kinderen spelen buiten en ik hoor Latoya een bizar verhaal vertellen 
aan een leerling uit de lagere school :
Mijn juf is er niet meer en ik mis haar zo !
Ze is opgegeten vandaag ! 
Wat ?????? 
Ik vraag morgen zeker een woordje uitleg 😊Ik ben benieuwd !

Rararara .. waarover gaat dit gesprek ??? 
Ik heb "estensions" voor in mijn haar !!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten