vrijdag 23 maart 2018

23 maart 2018


Ons raadsel lijkt maar geen oplossing te vinden ..
Het houdt mijn kleuters in de ban ..
Was de kip eerst of toch het ei ??? 

Lauren haar meme komt met een aanvaardbare oplossing aanzetten :
De paashaas bracht het eerste ei ! 
Dank je meme ! 

Ook vandaag wachten er een aantal opdrachten !
Opdracht 1 : Kleur het jurkje van de paashaas in naar een 2-delig kleurenpatroon

Opdracht 2 : Teken een kip op een nest ! 



Deze morgen was ik al heel vroeg in de weer met de paasmanden.
En ze zijn prachtig, .. gekleurd met parelmoer.

Het paaskonijn zelf komt onze creaties bekijken.
En wat het konijn ziet, stemt hem blij.

Even later holt het konijn naar mijn pc - zin in een stukje blog misschien ?
Ik vraag me af of de paashaas zijn bestellingen ook online overmaakt anno 2018 (???)
Klik klik klik .. de bestelling voor het paasontbijt staat geregistreerd. 
 En toen was het tijd om te gaan .. 
Dag lief, klein konijntje ! We zullen je missen !
Maar het kleintje had er geen oren naar en ging liever verstoppertje spelen
in de open kast .. daar lag ik dan, plat op mijn buik ..
Gelukkig duurde het verstoppertje spelen niet al te lang !

We sluiten de dag af met een verhaal ! 

Keuzeverhaal : Het vurige kuikentje ! 
Een kip vindt een vreemd ei in de kippenren.
Haar moederhart gaat sneller slaan 
als er uit het ei een bijzonder kuikentje komt.
De haan blijft zeggen dat het geen kuiken is, 

maar mama kip houdt vol van wel.
Haar kleintje gaat er intussen steeds meer 

als een draakje uitzien ... 

En dan was er nog .. 
Nu juf Vera met pensioen is, heeft ze een zee van tijd. 
Regelmatig is ze te spotten op één of andere wielerwedstrijd in de Vlaamse Ardennen.
Steevast heeft ze enkele verzamel-items mee voor de Tandemtrappertjes.
En die kunnen we goed gebruiken ! 
Binnenkort is er opendeurdag in de Tandem en de focus ligt op sport ..
wielersport voor de K2-tjes 😊💖

Geen opmerkingen:

Een reactie posten