dinsdag 13 maart 2018

13 maart 2018


Drukke dag achter de rug 
en bijgevolg geen tijd gehad om foto's te nemen
om jullie dag te kleuren !

Dus probeer ik het maar met enkel woorden. 

Vandaag lees ik voor uit het boek 'Garage Gust' 
En wat die allemaal in elkaar gezet krijgt, mag 'een wonder' heten.
'Grappig' vinden mijn kleuters ! 

Een lesje 'techniek' en leuke creaties bedenken met de mecano
en dan testen of het vooropgestelde doel behaald werd. 

Sport voor de K2-tjes en overleg met de zorgco voor de juf - 
dus weg vrij uur .. en ja, ik heb heel wat te vertellen !
Op mijn weg kruis ik de kinderen van het eerste leerjaar. 
Vic(L1) vraagt meteen : Hé juf Tania, wat kom je hier doen ? 
En Jurre(L1) juicht net niet .. Juf Tania, kom je bij ons ? 
Neen, wat zou ik bij jullie komen doen ? vraag ik hem.
En dan volgt het (h)eerlijke antwoord van Jurre : Juffrouw-tje spelen natuurlijk !!! 
Wat een fantastisch job heb ik toch, elke dag mag ik juffrouw-tje spelen ! 😉

Bij mijn terugkeer in de kleuterafdeling ruikt het naar heerlijke, zoete wafels.
Juf Muriel speelt weer 'huishoudschool' (zoals juf Anne altijd zegt 😉)
Ik krijg een 'proevertje' 
En het moet gezegd, de wafeltjes zijn best lekker !

In de namiddag bouwen we verder aan onze 'uitvindingen' 
Er wordt nogal wat verbouwd want werkelijk niks blijkt te werken.. wat een ramp ! 

En dan komt Kapitein Winokio aandraven met zijn lied ; 
"De wielen van de bus .."
Na elk refrein stel ik een vraag zoals ..
Waarom draaien de wielen ? 
Waarom gaan de wissers heen en weer ? 
Wanneer steek je de lichten van de auto aan ? En wat als die niet werken ? 
..
Even verderop in het lied blijken de mama's nogal te kletsen op de bus (?)
Waar Kapitein Winokio dit haalt, is me een raadsel.
Hoezo ? Waarover zouden de mama's het hebben ? vraag ik. 
En Nicola weet het zeker : De mama's vertellen over de papa's, echt waar. 
Mijn mama doet dat ook ! 😊😊😊

Uitspraak van de dag : 
Juf Muriel heeft een dipje na een zware doorlichtingsweek, denk ik. 
Ze weet het allemaal niet zo goed meer en zegt plots : 
Geen haai (?) die er naar kraait ! 😁
Wel collega, ik denk het ook dat die haai niet zal kraaien ! Misschien kraait de haan dan weer wel.

Juf Joke vertelt een bizar verhaal over een kennis met een geit. 
 Ik denk aan een vrolijk, schattig, mekkerend geitje in het groene gras 
tot juf Joke overgaat naar wel een raar iets ; 
Ja, die geit had een bank waar je zeker met drie naast elkaar kon zitten.
En dan valt hij .. oh, zo'n geit !! .. een 2PK-tje 😁

De K3-tjes hebben vandaag de hulpdiensten op bezoek nl 
brandweerwagen en ziekenwagen. 
Maar als plots de sirene loeit over de campus, schrik ik op. 

Nog net ontruim ik de kleuterafdeling niet !
Heb ik in het verleden nog al eens gefikst en ik was snel, heel snel toen !
Ik had alles al  ontruimd voor het alarm afging (moet je toch maar kunnen hé)
De preventieadviseur was toen heel erg onder de indruk van mijn kunnen 😊

In elk geval .. 
Kan het de volgende keer iets rustiger aub ?
Als antwoord volgt een tweede sirene die loeit over campus de Tandem. 


4 opmerkingen:

  1. Het wordt hoog tijd dat ik die 'huishoudklassen' eens kom doorlichten ... Een kleine hint.. met de lente in aantocht, is het geen tijd geworden om een overheerlijke 'gezonde brunch' te organiseren....XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, ik moet je aanbod afslaan nu ik vernomen heb dat jij gehakt in de open haard gooit ?!?hahaha

      Verwijderen
  2. gehakt in de open haard, wie is er het Noorden kwijt???

    BeantwoordenVerwijderen