dinsdag 27 maart 2018

27 maart 2018

Een verrassend bericht .. 
De doorlichting is voorbij .. maar dit berichtje doet ontzettend goed ..

De dag begint met een verhaal ..
Haas vraagt een ei aan Kippiekip.
Maar Kippiekip kan nog geen eieren leggen. 

Daarom vraagt ze het ene dier na het andere om een ei.
Helaas ! Het schaap geeft wol, de koe geeft melk .. en de wolf ? 

Wie had gedacht dat uitgerekend hij de oplossing geeft ! 
Maar waarom wil Haas eigenlijk een ei hebben ?

Wat hebben wij het ontzettend druk in onze kleuterklas :
Knutselen, schilderen, knippen en kleven .. 
tussendoor nog een opdrachtje uitwerken en ga zo maar door.
Vandaag krijgen mijn kleuters de opdracht een haas te schilderen.
Maar wat zijn de kenmerken nu van dit dier ? 

Mijn kleuters weten het heel goed - lange oren, grote springpoten .. 
 
Speeltijd .. maar niet voor de kleuterjuffen !
Er is altijd wel iets te doen : kleuters begeleiden bij het eten van hun stukje fruit,
kleuters helpen tijdens het toiletbezoek, jasjes aan .. 
Juf Wendy (secretariaat) loopt langs met een verrassing :
Paaseitjes voor de kleuterjuffen, want jullie zijn altijd in de weer ! voegt ze er nog aan toe.
Dank je wel om ook eens aan ons te denken ! 
Straks snoepen we wel een eitje van chocolade ! 😘


Juf Kelly komt mijn kleuters ophalen voor een lesje LO. 
Intussen muis ik er vandoor, richting secretariaat. 
Eventjes speel ik voor paashaas en smokkel -ongezien- paaseieren de kleuterafdeling binnen. 

Ook de aankopen voor het paasontbijt heb ik rond gekregen, net op tijd !
Vrijdag is het zover ! Paasontbijt !
Ik kom graag nog even terug op de zwerfvuilactie ..
Robbe (K2) nam met mama  het voorbije weekend deel aan 'de grote schoonmaak' te Eeklo.
Gefeliciteerd !! 
Of zoals Robbe zegt : Voila, ik heb Eeklo proper gemaakt ! 😊
Fantastisch toch ! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten