woensdag 7 maart 2018

7 maart 2018

Woensdag .. derde dag van de doorlichting .. 

Vandaag wordt de administratie doorgenomen. 
Klasagenda's worden tot in de puntjes nagekeken
en ook de blog wordt gelezen (of toch een stukje ervan 😊)

Wij gaan gezellig door met ons thema 'Ridders en kastelen'
Mijn klasgroep blijft slinken, we zijn nog met 14 kleuters over. 
En ook vandaag sneuvelen er weer 2 kleuters.. 
Ik weet wat gedaan : kleuters in de douche opfrissen 
en verse kleding bijeen zoeken. 

Ook vandaag is er een nieuw verhaal .. 'De ridder die niet wilde vechten' 
Dit verhaal gaat over Leo, een rustige - vriendelijke ridder die niks liever doet dan lezen. 
Maar mama en papa vinden dat een ridder af en toe moet vechten.
Daarom sturen ze Leo op pad om een draak te temmen .. 

Een leuk boek waarin (voor)lezen en humor centraal staan.
Onze boekenhoek krijgt stilaan vorm ! 


In de hoekjes wordt gewerkt aan een eigen ontwerp van een schild.
Met hamertje tik kan je hele mooie kastelen timmeren
en in de blokkenhoek worden de mooiste 'lucht'kastelen gebouwd !
Ook het klein-wereldmateriaal is erg in trek bij mijn kleine vrienden.




De dag sluiten we af door het invullen van een matrix, niet eenvoudig ..
maar met een beetje hulp van je vriendjes lukt alles ! 

Fijne woensdagnamiddag en tot morgen ! 

Bericht .. 

Aan mijn stoere ridders .. poets je harnas op ! 
Aan mijn edele jonkvrouwen .. trek je mooiste feestjurk aan ! 

.. want op vrijdag 9 maart worden jullie (de kleuters van K2) 
uitgenodigd op een middeleeuws banket. 

Welkom in mijn kasteel !
Juf Tania 

Wist-je-dat .. 
Ken je de ridders van de Ronde tafel ?? 
Mijn kleuters alvast wel. 
Een lied uit Frankrijk vertelt ons een stukje verhaal van deze ridders. 

Mijn kleuters vinden het 'taaltje' dat ik zing heel erg grappig.
En na enkele keren het lied te hebben gezongen, zingen de kleuters al een aardig woordje mee.

En zo leren de kleuters dat er naast het Nederlands nog andere talen gesproken worden in de wereld. 
Misschien kennen mijn kleutertjes met een andere thuistaal
 ook een lied met vreemde woorden.  

Djalinca begrijpt mijn vraag meteen en zet een lied in .. Engels ?? 
Aan de melodie te horen wel 😉 de woorden heb ik niet zo goed begrepen 😊

Geen opmerkingen:

Een reactie posten