donderdag 1 maart 2018

1 maart 2018


1 maart en nog steeds is de lente niet in zicht. 
Ook voorbije nacht heeft de winter zijn werk gedaan
en onze wetenschappelijke proef is meer dan geslaagd. 
Vanaf vandaag hangen onze bomen vol eigen ijs-creaties .. 
speciaal en heel mooi ! 



1 maart is ook complimentendag !
En daar doen wij heel graag aan mee.
Voor elke kleuter heb ik een complimentje klaar vandaag !  
Mijn collega K1 heeft er zelfs eentje voor mij
en dat maakt me ontzettend blij ! 
 Het zijn de kleine dingen die het hem doen .. dus dank je wel, collega !

 Vandaag hebben we bezoek. 
Lindes papa is zowat onze vaste 'voorleespapa' geworden 
en daar kijken de kleuters heel erg naar uit.

Vandaag leest hij voor uit Stanneke sneeuwmanneke !
Een heerlijk koud winterverhaal.
Dank je wel voor het fijne verhaal ! 
Tot een volgend verhaaltje ? 😊 

Ook fruitpapa Freddy (papa van Cynthia en Mathis) is 
zoals elke week trouw op post 
om het fruit voor de volledige kleuterafdeling te snijden. 
Sappige sinaasappels voor groot en klein ! 
Dank je wel - ook dit is samen school maken ! 

Amir (K3) komt vol trots zijn zelf geknipt  noodnummer 112 tonen. 
Knap werk hoor, Amir ! (Dit verdient een complimentje !)
Meteen laat ik me door enkele K3-tjes meetronen naar hun klas. 
Ze hebben er hun eigen politie-bureau ingericht.
Ik neem plaats op het politiecommissariaat 
alias commissaris  Suikerbuyck van de politiezone Meetjesland. 
De kleuters liggen in een deuk ! 
Ik ben best streng en spreek meteen een 'gepaste' straf uit - 
mocht het strafwetboek van een bevriend rechter eens uitlenen 😊
en natuurlijk doe ik er een schepje bovenop.
Intussen gaan mijn kleuters verder met knippen van vormen, een hele klus. 
Ze knippen dat het een lieve lust is en 
na wat puzzelwerk verschijnt er hier en daar een mooi kasteel. 


Vandaag geen les LO - juf Kelly heeft een andere opdracht te doen - 
Vandaag gebruikt ze 'Media' om een een presentatie van onze school te maken voor de doorlichting. 
Kleuters krijgen de vraag waarom ze het fijn vinden op onze school ..
maar ook juf krijgt diezelfde vraag voorgeschoteld door Linde !
Zal ik jullie eens een geheim vertellen ? vraag ik mijn bengels. 
Natuurlijk willen ze dat geheim kennen, ze zijn er immers dol op. 
Ik kom zo graag naar de klas omdat jullie mijn allerleukste kleine vriendjes zijn ! 
Ja .. en als we later groot zijn dan worden we je grootste vrienden hé juf ? zegt Emiel. 😁
Wat zijn ze toch schattig !!! Xxx

Waarom vind je jouw school zo leuk ?? 
Op deze vraag kreeg juf Kelly volgende antwoorden cadeau van de K2-tjes. 
💗
We krijgen knuffels van onze juf ! .. 
💗
Onze juf is een plaagstok ! ..
💗
Juf fopt ons en dat is leuk ! .. 
💗
We doen altijd leuke dingen in de klas en we moeten veel werken (Echt waar ??)
💗
Juf eet veel chocolade ! .. 
 (en dat is niet waar ! Heel af en toe durf ik eens een twix te eten,
maar dat is zeldzaam ! En dat hebben ze dan weer gezien hé 😏)

Uit de kindermond : 
Deze namiddag vertelt een kleuter me dat mama Stanneke graag hoort zingen ??
Ik begrijp er (aanvankelijk) niks van en zeg :
Stanneke sneeuwmanneke zingt toch niet ?? 
Maar jawel, mijn mama hoort hem altijd op de radio !!  houdt de kleuter vol. 
En dan weet ik het .. Stan Van Samang !😀Ook een Stanneke hé ?! 

Vandaag is de stage van Ann-Sophie (kinderzorg KA) afgelopen. 
Het was een fijne stageperiode !
Elke kleuter kreeg van haar een presentje mee naar huis
en juf kreeg een mooie brief -eentje die ik zeker zal bewaren- 
In die brief stond te lezen hoe fijn ze het had gevonden in onze klas. 
Dat is leuk ! 
We wensen juf Ann-Sophie veel geluk in alles wat ze onderneemt. 

De dag is nog lang niet ten einde - 
er staat nog een personeelsvergadering in mijn agenda. 
Iets na zes uur zijn we rond met alle agendapunten .. 
snel naar huis, eten en dan nog wat schoolwerk verrichten.
20.43 uur .. de dag is om .. slaapwel !! 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten