donderdag 22 maart 2018

22 maart 2018




Ik heb een vraag voor de kleuters van K2 .. 
Wie was er het eerst ? De kip ? Of het ei ? 

Sommigen denken het antwoord te kennen : 
De kip, juf .. want die legt een ei ! 
Hoe kwam de kip er dan ? vraag ik.
Uit een ei, krijg ik als antwoord. 
Oeps, zie ik enige verwarring ? 

Misschien weten de andere juffen het ! zegt Latoya wijselijk.
Ik denk het niet vertelt Emiel .. want onze juf weet het al niet dus .. 😉
Ahum, ik sta hoog aangeschreven bij Emiel, het streelt mijn ijdelheid. 

Robbe weet er geen raad mee ! Ik vraag het mijn oma ! 
Linde zal het vragen op de school waar mama werkt, 
misschien weten ze het daar .. ik ga er spaghetti eten ! 
( Men is gewaarschuwd ..) 
Korneel zal zijn bron aanspreken .. 
Op mijn papa's school zullen ze het zeker weten ! 
zegt hij vrolijk. (Laat ons hopen, want wij komen er niet uit)

Cas schudt zijn hoofd : Wat een moeilijke vraag, juf ! 
Hailey heeft een mooi sluitstuk : Ik vraag het weleens aan een kip !!! 😁


De K2-tjes hebben nog een heuse opdracht .. paasmandjes knutselen.
En omdat er veel zieken zijn, werken de andere kleuters de opdracht voor hen af. 


Tijdens de speeltijd wacht ons een verrassing  : oliebollen !
Weken droom ik al van een lekkere zoete oliebol, en dat is juf Ilse niet ontgaan !
Hebben we verdiend na de doorlichting ! zegt ze. (Vind ik ook !)
Ook deze week is niet min .. zieke collega's, sportweek en collega's op moerasklas ..
dus dient er heel wat extra toezicht gelopen te worden - de kleuterjuffen weten wat te doen !
Dus juf Ilse,  dank je !
Na de speeltijd gooien we ons opnieuw op wat schilder-/knutselwerk. 
En voor we gaan eten, luisteren we naar 'dÊ' paashit van Kapitein Winokio.

Een haasje van chocola-la-la 
een haas van chocola .. (x2) 

Als de paashaas eitjes legt, is hij dan een kip ? 
Een ei gemaakt van chocola, geef toe dat is toch hip.
Telkens als het pasen is, dan flikt die haas het weer..
Ik zeg .. haasje, dat is knap en hij zegt : "'t Is meneer .. meneer de paashaas !"

Geen weer om buiten te spelen .. het regent ! 
De kinderen zijn ontzettend druk .. het zal je maar overkomen  ..
en dan moeten ze nog eens binnen blijven, de hele dag lang !! 😈
Dus dromen de kleuterjuffen luidop van de lente en zonnige dagen - 
zou welkom zijn, helaas .. 

Ik bedenk een plannetje - ik laat ze geen tijd deze namiddag om vervelend te zijn. 
"Werken" is de oplossing ! Gaat de verveling tegen 😊
Zo gezegd, zo gedaan !

Uit de kindermond : 
In de kring heb ik het over de refter die immens druk Ên luidruchtig was. 
Vinden jullie het leuk als de juf van toezicht zich telkens opnieuw boos moet maken ? 
Niet gedacht hierop een antwoord te krijgen. 
Maar eentje knikt instemmend .. Ik wel .. ! 😊😕




Geen opmerkingen:

Een reactie posten