woensdag 21 maart 2018

21 maart 2018

 21 maart .. 
Waar is de lente ? Waar is de zon ? 

Er is helemaal niks te merken van de lente ! 

We hebben deze morgen zelfs vriestemperaturen tot -2° ,
Maar dat weerhoudt me er niet van om deze ochtend vrolijk aan de poort te kwebbelen
met de (groot)ouders. 
De kleuters spelen buiten en voelen niks van de koude.  

Tijdens het onthaal merk ik dat er heel wat kleuters afwezig zijn, 7 stuks in totaal. 
Bang van de koude ? Uitermate moe ? Of slaat de griep nog hevig toe ? 

De griepepidemie krijgen we maar niet bedwongen. 
Dagelijks melden zieke kleuters zich aan op school..
koorts meten, ouders telefoneren en kinderen huiswaarts sturen. 
Ook de leerkrachten vallen één voor één uit, 
zelfs ons secretariaat is gesloten ..wegens  ziekte ! 
Voorlezen doet kinderen groeien .. 
dus haal ik een boek tevoorschijn en lees een verhaal voor. 
Lekker rustig !!!
We hebben nog een opdracht af te werken - bepaal de logische volgorde.



Rond de speeltijd gaan we op zoek naar extra vitamientjes .. 
een lading mandarijnen moet ons beschermen tegen allerlei kwaaltjes. 
En pellen, dat doen we zelf ! 
Een goede oefening voor de fijne motoriek.

Na de speeltijd werken we verder aan onze paasmandjes.

 We gaan 'knikkerschilderen' met parelmoerverf !
Juf Anne liet me liters parelmoerverf bestellen in juni 2017 
en toen moest ze dringend een nieuwe knie. 
Dus gebruik ik nu maar de bestelling op,
maar het resultaat mag er zijn.

 We werken volgens het principe van de stoelendans, een doorschuifsysteem op muziek ! 
Al is het even flink nadenken wat de juf nu écht wilt ?!?

 En het resultaat ? Prachtige eieren !!
Het afwerken is voor de juf ! 
23 paasmandjes in totaal ! 
Juf Vera (gepensioneerd secretaresse) heeft met me te doen.
Deze namiddag stuurt ze me een bericht : 
Vrijdag kom ik je helpen in de klas !! 
Joepie, "knutsel-Vera" in de klas !! 😊

De laatste spaarpunten komen binnen. 
Juf Vera heeft me per post een lading punten opgestuurd .. dank je wel !
Juf Anne vulde haar kelder met allerlei lekkers en verzamelde zo ook heel wat spaarpunten ..
al ben ik heel benieuwd naar wat die voorraad wel mag zijn(? 😉😁)
Ook Korneel en Robbe hebben een lading spaarpunten mee..
en juf Ilse heeft me de laatste 5 punten beloofd. 
Dank je wel iedereen ! 
De collectie is compleet ! 

De inschrijvingen voor het oudercontact zijn afgesloten,
de puzzel is gelegd !
Vandaag kreeg elke ouder die inschreef bevestiging
van deelname tot oudercontact. 
Sommigen kregen een 'aangepast' uur ! 
Ik probeer de tijd zoveel mogelijk te bewaken 
zodat iedereen tijdig op de volgende afspraak aanwezig kan zijn. 
Mag ik dan ook vragen stipt aanwezig te zijn op het uur van afspraak ! 
Wie te laat aanwezig is, schuift door tot onderaan de rij.



2 opmerkingen:

  1. Waw, herken ik daar mijn favoriete 'glitter- parelmoer'verf.... voorzichtig van je kleren... ik kan het weten....xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor .. 'parelmoer' .. liters heb je besteld en dus gebruik ik ze nu maar.
      Geen zorgen, we zijn goed ingepakt.. geen spatje verf raakt ons en het resultaat is gewoonweg prachtig !

      Verwijderen