zondag 8 oktober 2017

9 oktober 2017


Het valt me op dat de bomen op enkele dagen tijd zo verkleurd zijn. 
De herfst is er .. zoveel is zeker .. 

Ook de klas wordt in het herfstthema gestopt. 
Liefst bracht ik een echt bos binnen in de klas, 
zo eentje met een bladerentapijt, takken en heel veel herfstvruchten. 
Helaas .. een massa bladeren heb ik niet .. wel enkele accessoires .. 
 Ken je deze nog ? Hekselien de heks ..
Zij nodigt alle kleuters uit op een eeuwenoud heksenfeest 
met een wel heel bijzonder menu .. 
Een miniatuurweergave van het heksenhuis. 
Cas is heel opmerkzaam deze morgen : 
Daar past ze niet in hoor, juf !  
 En wat te denken van deze (stink)trollen ? 
Zij gaan nooit in bad ! Bah ! Hoe vies ! 
Tot één kleuter verklaart : Mijn sokken stinken ook hoor ! 
😊😊😊Heerlijk toch ! 
 Een verzameling paddenstoelen maakt het herfsttafereel af.
Gelukkig mocht ik er een paar lenen van juf Anne - dank je wel ! 


Een lesje wereldoriëntatie is hier wel aangewezen.
We maken een studie van een boom ! 
En natuurlijk heeft de juf nog enkele vragen in petto zoals .. 
Hoe blijft een boom staan ? Waarom valt die niet om ?
Waarom verkleuren de bladeren ?  enz

De antwoorden zijn op zijn minst hilarisch te noemen.
Zo zei er eentje : De boom blijft staan omdat het niet waait ! 
(zo hoor je het ook eens van een ander ! )


 En dan gaan we schilderen .. een b-oo-m !





 Morgen brengen we de herfstkleuren aan .. 
en als iedereen een boom maakt, heb ik alsnog een bos in de klas. 
Knap gedacht, niet ? 

Hekselien is verzot op puzzelen, uren is ze in de weer met stukjes passen. 
Vandaag leent ze haar puzzels uit aan de kleuters. 
Samen sterk .. samen werk .. 




Op 8 oktober was er eentje jarig. 
Josephine is 4 jaar ! 
Gefeliciteerd jongedame ! 
 Bij een feestje hoort een lekkernij, dacht ons Josephine 
en ze bracht lekker tussendoortje mee voor elke kleuter van de klas.

Net toen ik een foto wou nemen, gebeurde het .. Josephine liet de schotel vallen 
en de donuts rolden lekker door de klas. 
Iedereen stormde door de klas, op zoek naar een verdwaalde donut 😊
Eten deden we dan maar in de overdekte speelzaal, 
want me al die suiker kon onze klas een poetsbeurt gebruiken ..
aan de slag juf ! 



En na een dag vol belevenissen werd het Sabri net iets té veel. 
Tijdens het voorleesmoment viel hij als een blok in slaap. 
Droom zacht ! 

Dank je wel aan de ouders die de brief 'Heb je hem al ontdekt, onze klasblog ?' invulden.
Zo heb ik ook een kijk wie ons volgt  .. 
Leuk jullie reacties te lezen !
En wees gerust .. ik ga door met onze verhalen / belevenissen neer te schrijven. 
Juf Tania 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten