dinsdag 17 oktober 2017

17 oktober 2017


Na mijn val van gisteren op de harde beton lijk ik wel gebroken vandaag .. 
Alles gaat ontzettend traag en buigen lukt me niet. 
Gisteren de raad gehad van mijn huisarts om RX van de wervels te laten nemen.
Gelukkig is er nog een plaatsje op het middaguur. 

Vele foto's (van mijn wervelkolom welteverstaan) later
sta ik terug op straat. 

De verpleegster heb ik met plezier 'dag' gezegd.
Een mens met rugproblemen moet je niet steeds verplaatsen 
van staand naar liggend en zijwaarts .. 
Gelukkig zijn er geen barstjes of (erger) breuken in mijn wervels. 
Hier en daar een scheurtje én artrose .. 

Juf Anne is zeer meelevend. 
Deze morgen telefoneert ze me al heel vroeg uit bed !
Hoe was je nacht ? Toch een beetje kunnen slapen ? 
Dat is nu eens een collega, zie ! 
's Namiddags moet ik mijn mening bijstellen. 
Wat ? Artrose ? 
Is dat geen ziekte voor oude mensen ? krijst ze door de telefoon. 
Neen juf Anne, dat is nu eens de ziekte van hardwerkende mensen 😉

Ook juf Nicole (kinderverzorgster op de Tandem) stuurt me verschillende sms-jes. 
En juf Vera keert nét niet terug uit pensioen naar de Tandem 
om mijn documenten voor 'arbeidsongeval' in te vullen.
Wat heb ik toch fijne collega's. 

Juf Kelly helpt me waar ze kan en ook juf Joke doet een verwoede poging. 
Ze houdt me gezelschap en laat een busje glitter vallen in mijn klas. 
Glitters overal, het lijkt al kerstmis ! 

Mijn nieuwe bureaustoel -die ik voorbije zomer kocht- doet dienst als 'rolstoel'
Mijn kleuters duwen me overal heen, zo hoef ik niet telkens op te staan.
En wat zijn ze lief voor me ! 
Wij helpen je wel, juf ! zegt Cas. 
Emiel wil me zelfs zijn matras uitlenen .. Is lekker zacht voor je rug ! 
Hailey wijkt niet van mijn zijde..
En Linde troost me met hele lieve woorden : 
Mijn mama is de liefste mama maar jij bent de liefste juf ! 
O wat zijn ze lief, mijn kleine engeltjes. 😇

Hopelijk geneest alles vlug want ik ben nogal ongeduldig van aard 
als het op herstel aankomt. 
Sorry collega's, jullie zijn nog niet van me af .. 
ik blijf nog vele jaren om jullie te 'ambeteren' en te bestoken met allerlei projectjes 😈

En ook vandaag is er eentje jarig .. 


Lieve juf Nicole, 
Speciaal voor jouw verjaardag deze kaart ..
Geniet van jouw dag !

Xxxxxxxxxxxxxxxxx
de K2-tjes en juf Tania 


5 opmerkingen:

  1. Lieve Juf Tania, was zo blij te horen dat je niets gebroken had ! En aangezien ik jammer genoeg vanaf maandag aan mijn bed geluisterd ben in het ziekenhuis, en niet erg mobiel zal zijn...heb ik voor een rollator gezorgd voor je .. ik mijn krukken, jij de rollator.. ! Je mag ook op mijn ziekenhuiskamer verblijven.. zo kunnen we samen revalideren met de Move Up ..geregeld met het ziekenhuis ! XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog vergeten Juf Tania, dankjewel om wekelijks langs te komen bij me ! Super collega, super vriendin !XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan .. en zoals Plop zingt : Daar zijn vrienden voor ..

      Verwijderen
  3. Allebei veel beterschap toegewenst!! En juf Anneke , we denken elke dag aan je! Een Top Juf, en een warm mens zit voor altijd in ons hart, Succes maandag , we duimen xxxx

    BeantwoordenVerwijderen