woensdag 4 oktober 2017

5 oktober 2017

 Dag van de leerkracht .. 
Vandaag worden alle juffen en meesters wereldwijd in de bloemetjes gezet !
Aan al mijn collega's .. fijne dag ! 

Beste collega's .. eentje om in te lijsten .. 


Ik ben : 

Opvoeder - praatpaal - administratieve kracht - 
oppasser - tuinman - 
scheidsrechter - 
elektricien - timmerman - afwasser - loodgieter - 
maatschappelijk werker - sociaal werker - organisator - 
decorateur - schoonmaker - verzorgende - 
computerdeskundige - politieagent - 
psycholoog - pedagoog - didacticus - 
kunstenaar - creatieveling - 
reisleider - verteller - 
EHBO-er - collega ... 

Kortom .. Ik ben leerkracht !! 
Deze morgen is juf Anne er als eerste bij om me een fijne dag van de leerkracht te wensen. 
Dank je wel lieve collega !

Meneer De Baere (directeur basisschool GO!) 
heeft een verrassing voor alle leerkrachten .. ontbijtkoeken !
Een mooie gebaar, dank je wel ! 


Ook Julie (K3) en Emiel (K2) hebben een presentje bij voor alle kleuterjuffen.
De extra knuffel krijgen we er gratis bovenop..leuk ! 
De mama van Nathan en Xander (K3) loopt even langs en wenst me nog een fijne dag ! 
Tof ! 

Een drukke agenda wacht .. dus snel aan de slag.
 Een kat zonder streepjes ?? 
Dan tekenen wij zelf streepjes met houtskool. 




 Ook de puzzels zijn aangepast aan het thema. Puzzels met dieren .. 
Bij dit opvoedend spel gaan de kleuters op zoek naar de verborgen dieren,
een oefening op gericht kijken. 

 Op de boerderij is het een drukte van jewelste. 
Dieren groeperen naar soort is één van de opdrachten.

 In de bouwhoek bouwt men een kooi voor de leeuw ! Grrrrr ...
 Een vis prikken en kleven in een aquarium is een volgende opdracht. 
Fijne motoriek beheersen bij het prikken.




Tijdens de middagpauze krijg ik een berichtje toegestuurd. 
Deze avond eet ik oliebollen bij mijn ouders voor dag van de leerkracht ! 
Dank je Xxx 


Donderdag .. sportdag met juf Kelly.
Veel plezier ! 

Naschools is er nog een vergadering werkgroep sport.

Na de werkvergadering ga ik het pakket verjaardagsboeken ophalen bij de boekhandel.
En nu ik toch bezig ben, 
doe ik meteen de aankopen voor het heksenfeest van 26 oktober en
het Sint-ontbijt van 5 december. 



2 opmerkingen:

  1. Lieve juf Tania, je bent niet alleen mijn vriendin, maar de ALLERBESTE KLEUTERJUF die ik ken. Mijn dochters spreken je nog aan met 'Juf Tania'... van in de tijd toen zij in de kleuterklas en lagere school zaten.. dit wil wat zeggen ! RESPECT ! Proficiat met JE 'Dag van de leerkracht'.. er ligt een presentje voor je klaar. Anne XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen