maandag 23 oktober 2017

23 oktober 2017

 De donkere weken staan - in dit geval 'letterlijk' - voor de deur.
Deze morgen werkt de straatverlichting in de Eikelstraat niet. 
Ik zoek me een weg door de duisternis .. best eng .. ik heb de duisternis ontmoet 🎃

Ik heb de toegang tot de kleuterafdeling feilloos bereikt,
mijn werkdag kan beginnen .. 

We zijn opnieuw voltallig, 
de zieken zijn uitgeziekt ..
We kunnen er opnieuw vol tegenaan.
Emiel heeft tijdens zijn 'ziekenverlof' nog aan juf gedacht. 
Liefst twee knutselwerkjes heeft hij voor  me geknutseld.
Dank je wel ! Xxx 


Deze week gaan we griezelen : 
Heksen - spookjes  en andere griezeltjes bevolken onze klas deze week
want bijna is het halloween ! 

 Er wordt ijverig gekleurd (binnen de lijntjes !!) 


 En we knippen de maan ! 


En na al die opdrachten is ons werkje eindelijk klaar : de heks vliegt door de nacht !

En wie klaar is met de opdracht gaat volledig op in het fantasiespel ! 


Na mijn refter loopt een bericht binnen van juf Anne : 
De operatie is voorbij en ik ben er nog ..
Weet alleen niet wat ze in mijn baxter hebben gedaan, ik zweef  en voel me zalig ! 

Geniet van je roes, juf Anne !!! 😉

Het ene bericht is nog maar beantwoord of er volgt een nieuw bericht ..
deze keer eentje van juf Lien, onze zorgcoördinator.
Zij daagt de juffen uit .. 

Dag iedereen, 
Van 18 tot 26 november gaat de voorleesweek door.
Dit jaar staat die in het teken van 'voorleespapa's'
Naar goede gewoonte vragen we jullie om tijdens de voorleesweek 
een voorleesmoment te plannen in jullie klas.
Ga op zoek naar één of meerdere voorleespapa's ..
Veel succes !! 
Oproep .. oproep .. oproep .. 
Wel papa's, nu daag ik jullie uit .. red me !!!
Wie heeft zin om even te komen voorlezen in onze klas ?
Laat het ons weten ! 
Wij wachten vol ongeduld ! 
Groetjes, 
de K2-tjes en juf Tania

Tijdens de namiddag ontmoet ik het tweede leerjaar.
Zij brachten een bezoek aan de bibliotheek.

Op de terugweg kruis ik hun pad. 
Mijn oud-leerlingen tonen enthousiast hun gekozen lectuur. 
Vyana en Leonie hebben een lijvig boek gekozen. 
Mauro gaat voor het dunste exemplaar van de bibliotheek 😊
Maar zijn interesse is verrassend ; een boek over treinen. 
Misschien wordt hij later wel machinist of neen, piloot van een vliegtuig. 
Kinderdromen ..

De spaaractie van Lala Koala is een groot succes.
De eerste spaarkaart is vol .. 
Korneel gaat lopen met een verrassing ..
Een lichtje, zo is hij meteen goed zichtbaar in het verkeer ! 
Gefeliciteerd Korneel ! 

1 opmerking:

  1. Juf, Emiel wou de hartjes maken omdat jij ook eventjes ziek was. Hopelijk alles terug in orde.
    Jelle, Emiel zijn papa, kan jammer genoeg niet komen voorlezen. Wel een superleuk initiatief! Succes!
    Elien

    BeantwoordenVerwijderen