dinsdag 10 oktober 2017

10 oktober 2017



Kleuters de Tandem .. vrienden van de natuur !! 

Als ik deze morgen - het is nog duister- op school kom, 
vind ik voor de schoolpoort een klein duifje mรฉt nog enkele donsjes 
en een beginnend verenpak. 
Het diertje laat zich gewillig oppakken. 
Klusjesman Geert, die op ronde is om de vuilniszakken op te halen,
denkt er het zijne van .. een vogel voor de kat .. 
Niks van ! Hier wil ik niks van horen ! 

Als mijn collega's arriveren doen we nog een vondst. 
Een tweede duifje nestelt zich bij broertje/zusje. 
Gelukkig staat op school een kooi .. je weet nooit .. 
Die kooi doet vandaag dienst. 
We vangen beide vogeltjes, plaatsen ze bij de verwarming
en dan begint onze zoektocht naar een dierenasiel die de beestjes willen opvangen. 
Juf Joke heeft geluk ! ze heeft iemand aan de lijn ..
Is het een stadsduif of een houtduif/bosduif ? vraagt men aan de andere kant. 
Juf Joke weet het niet en ik hoor haar zeggen : 
't Heeft pluimen en het is grijs ! ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜Š Een duif dus ! 
Misschien is het wel een vredesduif  ! zeg ik .. 
die kunnen we heel goed gebruiken in deze wereld ! 
Juf Joke kijkt me bedenkelijk aan ! 
Juf Wendy (secretariaat) zoekt een doos voor de jonge duifjes - 
zo kunnen ze makkelijk overgebracht worden.

Ondertussen begint onze klasdag en de vogels zijn 'het' onderwerp van de dag. 
Enkele collega's plagen me met mijn 'gevederde vrienden' 
En ik plaag terug .. Mijn hart breekt ! zeg ik.
Cas schrikt : Oei juf ! 
Djalinca beweert het zelfs gehoord te hebben. ๐Ÿ˜Š

In elk geval, omstreeks de speeltijd is de man van het dierenasiel er.
Ik geef nog het e-mail-adres mee en de man belooft me op de hoogte te houden. 
Hopelijk halen ze het  .. 

Vrienden van de natuur .. altijd ! (en alweer een goede daad verricht !) 


In de crea-hoek liggen afwasborstels. 
Wat ? Moeten we nu ook al de afwas doen ?? .. 
Neen hoor, wij gaan schilderen ! 

Schilder herfst .. 

Schilder herfst is weer gekomen 
met zijn borstel en penseel.
En hij schildert en hij tovert 
alle blaadjes bruin en geel ! 















Het resultaat ? Deze prachtige herfstbomen ! 


Road to Russia !
We are Belgium .. 
De Rode duivels zetten een prachtige score neer
en winnen van Cyprus met 4 - 0 .. 
Fantastische sportavond ! 

Noteer deze data alvast in jullie agenda : 
1 december 2017 : Loting WK ! 

14 juni 2018 : 21ste WK voetbal wordt op gang getrapt 

15 juli 2018 : De nieuwe wereldkampioen is gekend ! (Belgiรซ ??) ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜ˆ

1 opmerking:

  1. Lieve Juf Tania, ik weet dat je heel erg van je 'Gevederde vrienden' houdt, maar ze zien er toch maar ziekjes uit... en dan is het misschien beter.. ik durf het hier bijna niet te schrijven... maar ik zal je een kleine hint geven... 'Gebakken duifje' volgens Jeroen Meus, 'Gebakken duif SOS Piet' van Piet Huysentruyt... en last but not least.. 'Gebraden duif op Franse wijze'.. niet te versmaden ! Je allerliefste collega.. XXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen