woensdag 25 oktober 2017

25 oktober 2017

Wat hebben wij het druk ! 
Vandaag moet écht alles de deur uit ! 
De meeste crea-werkjes zijn afgewerkt en kunnen dus mee naar huis.
Gisteren was ik nog laat aan het werk..
Elke crea-tas werd voorzien van een gepast symbool en bijpassende tekst. 
Ook in de herfstschattendoos moest er nog een dringende boodschap gestopt worden
en natuurlijk was er nog een brief vanuit de heksenschool. 

Na mijn val van vorige week, blijft mijn rug opspelen.
De pijn is nauwelijks te harden en 
juf Joke is zo lief een stagiaire kindzorg aan me uit te lenen. 
Dank je wel, collega ! 
Dus belandde ik gisterenavond opnieuw bij de arts. 
En ik kan opnieuw aan de ontstekingsremmers én pijnstillers.

Deze morgen gaat het een pak vlotter
en ik vlieg er meteen in.

Al een hele week is het pikdonker in de Eikelstraat wegens werken. 
Gelukkig heeft Geert een buitenlicht geïnstalleerd. 
Dit licht probeer ik deze morgen meteen uit.
Goedgekeurd ! Dit is top ! 

Stipt om half negen heb ik poorttoezicht, 
dé gelegenheid om eens een informeel praatje te maken 
met (groot)ouders. Altijd leuk ! 
Zo kom ik te weten dat Latoya een heksenkleed heeft 
voor het heksenfeest van morgen
en dat Cas deze morgen mama een verhaal vertelde 
over de 'stink'trollen uit onze klas. Leuk om te horen .. 

Eenmaal in de klas beginnen we de dag met een verhaal : Mijn buurvrouw is een heks ! 
Emiel gelooft zijn oren niet .. Echt, is jouw buurvrouw een heks ? Kei-cool !! 
Niet echt Emiel, ik heb een schat van een buurvrouw.😊😊😊
Neen, dit is de titel van mijn prentenboek !! 

Ze gaat gekleed in lompen, 
in haar tuin groeien pompoenen - pompoenen en nog eens pompoenen.
In de bomen en op het dak van haar huis wonen zwarte vogels
en in het tuinhuis staan 5 bezems.
In haar keuken liggen rode appels en kookt ze paddensoep .. 

Mijn kleuters beginnen het stilaan te geloven .. de buurvrouw is een heks ! 

Samen met de kleuters hebben we het nog eens over de nachtdieren
dat zijn dieren die wakker zijn als wij lekker liggen te slapen 
zoals de uil en de vleermuizen.
Wie wil mag vandaag een vleermuis in de nacht maken. 
We kleuren de vleermuis in, prikken de omtrek en knippen een maan. 
Alles nog kleven én klaar ! 
Dat hebben we weer goed gedaan ! Dikke duim. 
 Andere kleuters spelen in de hoekjes .. 
die hebben een griezelbos gemaakt. Het lijkt me meer een doolhof. 
En zoals het altijd gaat, 
we zijn kinderen van onze tijd ..
dus heeft Nicola een vliegtuig gemaakt voor de heks. Weg met de bezems.
Ook heksen moeten mee met hun tijd 😉

Net voor we naar huis gaan, kijk ik nog snel de mapjes na.
Joepie, mijn oproep 'Red me !' is beantwoord. 
De papa van Korneel komt tijdens de voorleesweek voorlezen in de klas. 
Dat is fijn ! Dank je ! 

Een fijne woensdag en tot morgen ! 
Juf Tania 


PS : aan mijn kleine griezeltjes .. spring morgen in je leukste griezel-pak !
Wedden dat we de allerleukste griezelschool van het land zijn ?! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten