vrijdag 27 oktober 2017

27 oktober 2017


Na het heksenfeest van gisteren, tekenen al mijn kleuters weer present.
Het wordt een zware ochtend .. vele kleuters zijn nog vermoeid.
En wie vermoeid is, is prikkelbaar !
Dit maken mijn kleuters me vandaag duidelijk.. 
ik zie af en hol van hier naar daar
om allerlei brandjes te blussen. 
Dit houd ik niet, dus verzin ik een noodplan .. 

In de namiddag weet ik het .. 
Kom, we trekken er op uit ! zeg ik. 
Waar gaan we heen ? vragen enkele kleine druktemakers. 
Onze kriebels wegwerken ! verklaar ik. Ik zie verbaasde blikken.

De zon schijnt en dus trekken we naar het sportveld !
Wat gaan we doen, juf ? Er is hier helemaal niks ! 
Oh neen ?? Zie je die boom aan de overkant ? 
Jawel, dat hebben ze gezien ! 
Dus geef ik een opdracht : 
Loop naar de overkant en loop om de boom heen en keer dan terug naar deze grote boom ! 
(zie achtergrond)
Klaar .. Start !!!! 
Daar gaan ze ! En wat zijn ze uitgelaten !
Niemand die nog achterom kijkt .. dit is mijn kans .. ik verschans me achter de boom !
Waar is de juf ? hoor ik enkele kleuters vragen. 
Latoya weet het (of denkt het te weten) : Ze is naar huis !! 
We waren echt niet flink ! 😏😊 (Krijgen ze nu echt waar wroeging ??)
Maar dan word ik gespot ! 
Hahaha, juf speelt verstoppertje met ons ! 

De tweede loopbeurt moeten ze per twee afleggen : 
Geef je maatje een hand en loop naar de overkant, om de boom heen en terug. 
Opnieuw zoek ik een verstopplaats voor mezelf.
En ook nu weten ze me te vinden. 
Een derde loopbeurt zit er echt niet meer in .. uitgeteld ! 
Bovendien lachen de kleuters zich een kriek : 
Cas verloor zijn broek tijdens het lopen. 
Oepsie !! Cas toch ! Eventjes alles strak trekken.
Wat gaan we nu doen ? 
Blijkbaar hebben ze nog een restje energie dus ontdekken we verder het schooldomein.
Enkele evenwichtsoefeningen .. 
Eerst op een breder grondoppervlak ..
.. nadien op een zeer smalle balk ! 
Nicola weet precies hoe zijn evenwicht te bewaren.
Hij neemt zelfs de tijd om Emiel in de gaten te houden. 😊
En na Robbe volgt Linde die op haar beurt gevolgd wordt door Emiel ..
Tobias heeft dit nog gedaan ..
Hailey heeft zelfs knikkende knietjes 
En Djalinca verliest zowaar het evenwicht bij de overstap van een hoge naar een lage balk.
En in moeilijke omstandigheden leer je pas je échte vrienden kennen.
Djalinca en Cas vinden steun bij elkaar ! Mooi toch ?!
En zo gaat het maar door ..
De rij is lang, héél lang ! 

Latoya demonstreert hoe het écht moet ! Wat een voorbeeld ! 
Op weg naar de turnzaal ontdekken we de esdoorn en die heeft iets leuks te bieden ..
Ik leerde het ooit van mijn papa en nu leer ik het aan mijn kleuters ..
met deze vruchtjes kan je 'helikopter' spelen. 
Gooi de vruchtjes op en kijk hoe ze neerdwarrelen ! 
We spelen verder in de zon en halen de parachute uit de opbergkast. 
We gooien die op en telkens lopen er twee kleuters onderdoor, plezier alom ! 
Afsluiten doen we in de turnzaal. 
Met het WK in het vooruitzicht testen we onze balvaardigheid : 
Schoppen op een bal, gooien naar doel en dribbelen .. 


Maar tijdens het gooien, gaat het grondig fout ! 
Tobias gooit zijn bal en die komt vast te zitten achter het sportrek.
Er zit maar één ding op .. klimmen ! 
Na de sportieve middag eten we nog een gezond tussendoortje : 
Verse wortelstaafjes, snoeptomaatjes en sappige druiven. 
Lekker en héél gezond ! 
Zie ze smullen ! 



We zijn er helemaal klaar mee .. de herfstvakantie lonkt .. 
Ik wens jullie een fijne vakantie en tot over een weekje ! 

Juf Tania 

En dan was er nog .. 
Latoya .. Zij vraagt me deze morgen of ik al oud ben ??!! 
Neen, zeg ik .. Ik ben jong van hart en geest ! lach ik.
Latoya kijkt me ontredderd aan.
Even later hoor ik haar zeggen : 
Onze juf is jong van gat (?) en .. het ander weet ik niet meer 
😊😊😊😊😊



Ook Linde heeft een nieuwtje.
Gisteren vertelde ze dat haar papa wou komen voorlezen in de klas tijdens de voorleesweek. 
Nergens vond ik een briefje dus zei ik haar dat ik dit op een briefje wou. 
Vandaag heeft ze de gevraagde brief mee .. 't Is een lange brief hoor ! lacht Linde. 
En inderdaad, in die brief staat te lezen dat papa komt voorlezen. 
Tof hoor ! 
We hebben al twee voorlees-papa's ! 
Ik ben gered !
Nog kandidaten ? 
Stel zeker je kandidatuur ..
Mijn kleuters zijn alvast laaiend enthousiast en 
zoeken actief mee naar nog meer voorlees-papa's. 

1 opmerking:

  1. Een hele fijne vakantie Juf Tania , geniet ervan , en verzorg je rug goed.
    Hartelijk dank om gisteren het (pakje) al te gaan leveren , je bent een schat !! Vele groetjes en tot over een weekje

    BeantwoordenVerwijderen