vrijdag 20 oktober 2017

20 oktober 2017

20 oktober .. Dag van de jeugdbeweging ..
en op die dag spelen we een klassieker ..
Vrolijke vrienden ! van nonkel Bob. 
Ook al is het lied al oud (uitgegeven in 1958),
het blijft een leuke meezinger ! 
Een vrolijke noot op een leuke dag.

Kleuters zijn eeuwige optimisten ! 
Kijk maar naar Hailey,
vol geduld wacht ze vandaag tot de zon gaat schijnen 😎
Als ik haar vertel dat het weerbericht vandaag sombere weerkaarten heeft,
heeft ze meteen een antwoord klaar : 
Je moet lang wachten vandaag .. dan komt de zon wel, echt waar !
Laat ons hopen ! 
Ook Korneel trapt vol enthousiasme de dag tegemoet. 
Op zijn fiets trotseert hij de wind en een plaatselijke regenbui.
De zon ? Die komt later ! krijg ik te horen. 
Waarom wil ik hen zo graag geloven ?! 
De actie 'zichtbaar in het verkeer' loopt als een trein. 
De spaarkaarten raken aardig gevuld .. op naar een beloning ..
Wie een fluo-hesje draagt, krijgt één spaarpunt.
Wie een fietshelm draagt op de fiets krijgt een extra spaarpunt. 

En dan zie ik het .. Korneel heeft een gepersonaliseerde fietshelm. 
Hier droom ik al jaren van 😉
Alleen de groten (lees : sterren op de fiets zoals Boonen, Sagan, Van Avermaet .. ) hebben zo'n helm. 
Er is er één jarig .. Sabri wordt vandaag 4 jaar ! 
Gefeliciteerd en dikke kus van ons allen.
 Sabri heeft voor elke kleuter een presentje bij. 
Dank je wel ! 
Ook als je jarig bent, moet er een opdracht afgewerkt worden. 
Sabri en zijn maatjes zoeken de weg voor de verdwaalde kabouter en brengen die thuis,
de dieren steken een handje toe. 


 Luïz kleurt heel geduldig alle dieren en kleurt ze netjes in. Prima werk ! 
 Linde gaat tellen .. tel de stippen op de egel en geef hem evenveel stekels. 
De tel-oefening loopt van 1 tot 5. 
Lauren doet mee .. één stip = één wasknijper ! 
Na het tellen, is het puzzeltijd !
36 stukjes die altijd passen waar je ze ook legt - goed de tekening bekijken, is de boodschap.
 In de zandtafel wordt er geschept, gegraven en opgehoopt .. 
liefst in de zandtafel maar ja .. kleuters hé .. 
In hun enthousiasme lijkt er een zandstorm door mijn klas geraasd. 

Even verderop wordt er geboetseerd. 
Wat het wordt ? 
Spinnen natuurlijk ! Het is dan ook herfst ! 

Alhoewel de spinnen heel veel poten tellen. Zijn mijn ukken misschien de tel kwijt ? 😉
Ik mag het hopen. 
Hun creaties van spinnen wil ik echt niet tegenkomen in levende lijve. 
Griezelig.
En in de bouwhoek worden er grootse plannen gesmeed .. 
Leuk toch ?! 

Teamvergadering 
Na school is er een belangrijke vergadering - 
de kleuterjuffen gaan onderhandelen met de Sint ..😉
Heeft hij dit jaar een mooi aanbod voor ons ? 
Sorry Sint, onderhandelen over een budget met kleuterjuffen is een zware dobber hé?!

En dan was er nog ..
Mijn oud-collega, juf Anne Reinhard, ontmoette Thibault (K3) 
toen deze met zijn meme brood haalde bij de bakker. 
Juf Reinhard vroeg Thibault de groeten te doen aan juf Tania (ik dus) 
Waarop Thibault vroeg : Ben jij dan de mama van juf Tania ?! 
😊😊😊😏
Juf Anne keek allerminst blij toen ze het me gisteren vertelde tijdens de middagpauze. 
Sorry juf Anne .. kleuters hé .. 

Ook vandaag krijgen de kleuters extra fruit..mandarijntjes.
Dank je aan mama Mieke om de lading mandarijnen te pellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten