donderdag 19 oktober 2017

19 oktober2017


Soms zou ik een vlieg willen zijn en alles
van op een veilige afstand eens gadeslaan. 

Tijdens de les LO bij juf Kelly probeer ik ongemerkt mijn kleuters te observeren.
Dat ik een klas mét pit heb, weet ik zeker !

Er zijn doorzetters en  leiders
én er zijn ook volgers
maar bovenal heb ik mondige en assertieve kleuters met enige zin voor koppigheid !

Dit blijkt ook uit mijn observaties. 
Mijn vermoeden wordt zowaar bevestigd. 😉
 Vandaag wordt er in de les bewegingsopvoeding een parcours afgewerkt : 
klimmen - evenwicht bewaren op een smalle balk, 
kruipen, rugwaarts bewegen onder een hindernis door, traplopen ..
zelfs een koprol zit in het parcours verwerkt. 

De ene werkt het parcours gezwind af,
anderen staan toch wat wankel op hun korte beentjes .. 
maar één ding is zeker, ze gaan er helemaal voor.

Samen bewegen en vooral veel plezier hebben is een belangrijke pijler 
maar ook allerlei motorische vaardigheden oefenen is even belangrijk. 

















 En na een fijne les LO is Sabri toe aan een middagdutje. 
Nicola is stomverbaasd als Sabri zijn hoofd op zijn schouder vleit ..
Waarom slaapt die naast me ? vraagt Nicola verbaasd. 
Wat een hemelse reactie ! 

Donderdag .. fruitdag .. 

Alle kleuters die inschreven voor het Tutti Frutti-project krijgen  vandaag 
een sappige peer voorgeschoteld. 
Dank je wel aan de schilouders die alles vakkundig in partjes verdelen. 

Uit de kindermond : 
Tijdens het spel hoor ik Latoya in actie ..
Straks rijden we weg maar eerst eens kijken naar de 'bandenspanning' 
Heb je ooit .. 4 jaar en ze spreekt over 'bandenspanning' .. 😉

Nog exact één week te gaan voor het heksenfeest. 
Dus stuur ik een berichtje naar het 'heksenrestaurant'
Mijn kleuters kijken me vol bewondering aan ..
een juf met connecties in het heksenmilieu .. 
Daar worden ze toch even stil van ! 
Als een bericht binnenloopt zijn ze sprakeloos ..
de keukenheks verwacht de juf aan de ophaaldienst van het restaurant. 
Echt, juf ???  Ja hoor !!! 😊

2 opmerkingen:

  1. Haha latoya toch.. onze band was kapot en kwam in auto op scherm dat we de bandenspanning moesten controleren hihi hoe ze er op komt om er over te vertellen haha groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn garagist zal het graag horen, een kleuter van 4 jaar die alles weet over de bandenspanning - ik moest ook lachen !
      Meer van dat .. zou ik zeggen..

      Verwijderen