dinsdag 3 oktober 2017

3 oktober 2017



Sam wil een huisdier ! 
Sam wil dolgraag een huisdier.
Zijn ouders willen er eerst over nadenken.
Uiteindelijk mag hij een pup kiezen. Maar Sam wil geen hond.
Hij wil een rustig dier dat steeds in zijn buurt blijft. 




We tekenen een vis .. 




.. en zoeken het passende staartje voor elk dier ..


Voor één keer schuift de les LO door naar de namiddag.
Juf Kelly had immers een opdracht in de bib en dat liep net iets uit 😉
Er wacht nog een lading pompelmoes en die valt enorm in de smaak van de kleuters. 
Alleen willen ze die enkel proeven als elk velletje verwijderd is .. 
-kleuters met kapsones dus 😊-
Tijdens de speeltijd wordt er duchtig gepeld (dank juf Joke om een handje toe te steken)
Juf Kelly was er als de kippen bij om te proeven - ze heeft de smaak te pakken !
Tot voor enkele weken wou ze niks weten van deze fruitsoort
maar nu heeft ze thuis al een lading van dit lekkere fruit liggen. 

Mijn dagschema wordt volledig omgegooid én ik las een extra voorleesmoment in. 
Een oerwoud vol dieren ! (een eerste kennismaking met rijm !)
Lees je even mee ?? 

Een oerwoud vol dieren
je moet het gaan zien
de ene heeft strepen
die ken je misschien

De tweede een slurf
en de derde een klauw
en die in de boom,
lijkt wat op jou.

Een oerwoud vol dieren
kom - blader maar door
Let op - want ze stellen zich aan je voor.
Ik sis en ik kronkel
en hang op mijn kop
en wie hier voorbij komt
die smikkel ik op .. SSSS 
Ik ben de grootste van de krokodillen
en ben stapeldol op neuzen en op billen
en zeg niet : dat is onzin
hij maakt vast een flauwe grap
want als je heel dicht bij me komt
neem ik direct een hap

Het boek gaat weer dicht
't is tijd om te slapen
dag neushoorn - dag nijlpaard - 
dag tijger - dag apen

Ik hoop dat -wanneer we 
het wéér lezen gaan 
jullie nog steeds 
in dit boek zullen staan.

De kleuters zijn onder de indruk van dit verhaal
en vragen zich af of de dieren morgen nog in het boek zullen staan.
Stel je voor .. 
Ik heb alvast zin om een grap uit te halen ! 😊😊😊

Geen opmerkingen:

Een reactie posten