maandag 2 oktober 2017

2 oktober 2017

Spreuk van de maand : 

Jouw goeiemorgen maakt mijn goeiedag ! (Als dat geen mooie is ..)


4 oktober .. dierendag .. 
Wij nemen een kijkje in de dierenwereld !
Wie zijn ze ? Waar leven ze ? 
Behoren ze tot de huis-, boerderij-, bos- of wilde dieren ? 

Na de les wereldoriëntatie < natuur gaan we knikkerschilderen. 
We weten precies hoe het moet ! 
Knikker in de verf en rollen maar. De knikker laat sporen na.








Op maandag heb ik refter, een zware opdracht !
Maar je hebt zo van die dagen en vandaag is er zo eentje .. 
de kleuters zijn bijzonder rustig.
Je kan zelfs een muis door de eetzaal horen lopen. 
Nog meer van dat ..
Zo wil ik wel elke dag refter lopen. 

In de namiddag spelen de kleuters vrij in de speelhoeken :
constructiespelen, nabootsingsspelen, manipulatiespelen, opvoedende spelen ..
er valt heel wat te ontdekken. 
Meteen neem ik de tijd om mijn kleuters te observeren.






 En na het spel is het opruimtijd !
 Linde veegt de klas. 
Geen stofje ontgaat haar .. 😉 Jong geleerd is oud gedaan !

Na school snel ik naar de garage .. 
vandaag krijgt mijn auto een nieuwe lambdasonde 
en ik een gepeperde rekening ! 😈

Geen opmerkingen:

Een reactie posten