woensdag 4 oktober 2017

4 oktober 2017

Hoera voor de dieren groot én klein 
Mijn hond en mijn hamster en mijn lief konijn 
Hoera met mijn lint, hoera met mijn vlag ..
we vieren dierendag !

Gisteren gaf ik mijn kleuters nog een opdracht mee :
Verwen je huisdier op dierendag met een lekker hapje én een extra knuffel. 

Linde is dol op haar 'hondje' zoals ze het 'beestje' noemt. 
Deze morgen heeft ze een foto bij en ik schrik me een hoedje. 
Volgende keer zeggen we 'hond' als we het over Linde haar huisdier hebben. 
Door het 'hondje-verhaal' dacht ik aan een mini-exemplaar .. 😉
(Is precies een beetje groter uitgevallen..  maar hij blijft schattig !)

Korneel heeft zijn katten extra verwend en 
Emiel en Cas zullen deze namiddag nog een extra inspanning doen voor hun huisdieren. 
Mooi zo ! 

Ook in onze klas is er eentje die vandaag lekker verwend wordt ..
Odil de krokodil ! 
De jarige krijgt een aangepaste kroon,
we zingen een verjaardagslied 
en natuurlijk krijgt onze klaspop extra knuffels.
Wat een fijne dierendag !

 Er wacht ons nog een opdracht : Kleur de identieke dieren in de gevraagde kleur. 
 Iedereen werkt geconcentreerd aan de opdracht ..


En Odil neemt overal een kijkje .. een uiterst tevreden krokodil ! 





 Na de eerste opdracht, volgt een tweede .. visje visje in het water ..
En ook nu zien we alleen maar heel veel inzet !




Omdat het dierendag is, heb ik de bibliotheek aangepast aan het thema. 
In deze tijdschriften zitten heel wat dieren verborgen.
 Bryan en Hailey ontdekken de dierenwereld op zijn mooist ! 

En dan was er nog .. juf Kelly ! 

Deze morgen stapt ze enthousiast de kleuterafdeling binnen en zegt ..
Vandaag is het mijn dag ! 
Wat ze eigenlijk wil zeggen is .. ik heb er zin in !
Maar ik grap en grol nog wat en geef haar volgend antwoord :
Oei .. en ik ben de apennootjes vergeten !! 😊😊😊

Ook Robbe heeft een aparte vraag :
Wie is de grootste juf ? 
Oma denkt juf Muriel of juf Ilse. 
Daar wil Robbe niet van weten .. liefst ziet hij zijn juf als grootste. 
Helaas Robbe .. bedenk wel, ik ben na 27 jaar het 'grote opperhoofd' op school.
En Robbe lacht ! Probleem opgelost ! 

Nikolai (K3) staat deze morgen (alweer) voor de foto van juf Anne.
Ik heb een klein vermoeden dat hij zijn juf van vorig schooljaar toch mist. 
Emiel en Cas (beiden K2) kennen juf Anne ook nog ..
Dat is de juf van de koekjes vertelt Cas. Emiel knikt instemmend .. 
Komt ze snel nog eens langs ? vraagt hij. 
Zou Emiel zin hebben in een koekje ? 😉




Geen opmerkingen:

Een reactie posten