donderdag 9 juni 2016

9 juni 2016

Dé Eiffeltoren - 
la tour Eiffel,
één van de bekendste en meest bezochte bezienswaardigheden van Frankrijk 
.. hét symbool .. 
Gebouwd tussen 1887 - 1889 ter gelegenheid van de wereldtentoonstelling van 1889.

Gustave Eiffel - meester in architectuur met smeedijzer
 maakte deze gigantische constructie van metaal.
Toevallig ligt in mijn kast hét nationale symbool van Frankrijk in bouwpakket. 
Ik ga - zoveel jaren later - Gustave Eiffel achterna. 
Wat hij kan, kan ik ook .. allé, denk ik toch ! 
Mijn bouwpakket lijkt een gigantische 'meccano' en mijn kleuters steken een handje toe.
Figuurtjes uitdrukken, een mooie oefening voor de fijne motoriek.




Met de grootste omzichtigheid gaan ze te werk .. 
Eenmaal klaar nemen we het bouwplan er ook bij.
Na een uurtje passen en meten en kleven, sakker ik me te pletter. 
Gustave Eiffel kon niks makkelijker verzinnen zeker ?!? 
Juf Anne komt een handje toesteken : 
Ik ben er geweest en weet precies hoe die constructie in elkaar steekt ! voegt ze er fijntjes aan toe.
Vergeet het ! Ook zij komt niet veel verder.
Ik veeg mijn engelengeduld samen en het lukt wonderwel.

Aha, ik ben een genie .. alhoewel, ik blijk nog wat onderdelen over te hebben. 
Geen nood .. Patex houdt werkelijk alles bij elkaar !
Mijn trofee is klaar en pronkt op de tentoonstelling ! Prachtig ! 

Tijdens mijn vrij uurtje tuf ik naar de winkel om boodschappen,
maak nog enkele affiches, 
schrijf een tekst voor morgen, dé gevreesde speech  ..
en als toemaatje nog een briefje voor alle fans van de Rode Duivels :
Morgen geven wij de aftrap van ons Duivels feestje.
Iedereen welkom ! 

Wij verwachten alle kleuters in een kleding-combinatie van zwart - geel - rood, 
evenals alle (groot)ouders.
Zo schreeuwen wij de duivels naar de EK-overwinning ! (laat ons hopen !)
Over de middag gaat mijn drukke agenda verder - de zaal feestelijk aankleden.
De collega's toveren de mooiste werken tevoorschijn en dat maakt me blij - 
het wordt een prachtige tentoonstelling. 
Kom zeker een kijkje nemen. 
Er rest me nog één opdracht, mijn speech .. helemaal klaar maar  
die wil ik in een origineel format en daar zijn mijn jonge collega's echte cracks in.
Meer verklap ik niet !
Maar zie ze werken ! :-) :-) :-)

En oeps, klusjesman Geert was vergeten de stoelen en tafels te brengen. 
Gelukkig vond hij nog even de tijd om aan al mijn wensen te voldoen. 
De lading tafels en stoelen dropte hij aan de schoolpoort. 
Gelukkig waren de mama van Viyana, 
de mama van Julie en Emiel en 
de papa van Sammi 
zo lief om een handje toe te steken. 
Dank je wel ! 

De collega's heb ik inmiddels naar huis gestuurd !
Zij moeten nog hun outfit samenstellen 
en juf Kelly en juf Ilse hebben nog héél véél werk aan hun kapsel ! 
Dat wordt lachen ! 
Of zoals juf Ilse het zo mooi zegt : Ik ben weeral eens 'gejost'; Dank je wel, juf Tania.
Graag gedaan, collega !  All for fun and fun for all ! 

Fijne avond en tot morgen ! 

1 opmerking:

  1. en wie nog haarlak heeft mag dit steeds morgen meegeven. heb er veel van doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen