maandag 6 juni 2016

6 juni 2016

Vol spanning volgen we de weerberichten ! 
Juf Anne is fan van Jill Peters,
 Ik heb het meer voor de voorspellingen van Frank De Boosere
 en in mijn auto luister ik elke morgen naar wat David Dehenauw te zeggen heeft. 
 Helaas, ik kom er maar niet uit !
 Ik hoor tegenstrijdige berichten en 
denk met heel veel heimwee terug aan Armand Pien en zijn grappige Gentsche weerpraatjes.
Wat kon die man vertellen over de straalstroom
en voor de kust voorspelde hij steevast zonnig weer.

Dus zitten we deze middag met zijn allen voor de televisie en 
volgen aandachtig het weerpraatje. 
 Volgens Sabine Hagedoren ontspringt de kust de dans 
en zullen de onweersbuien pas in de late namiddag opbollen.
Kon dat maar eens waar zijn !! 

Ook juf Vera (secretariaat)  geeft een weerpraatje ten beste : 
Tegen de tijd dat het onweert aan de kust, zitten wij allang op de bus richting Eeklo. 
En juf Wendy (secretariaat) geeft de voorspellingen van meteovista van uur tot uur door.


Het is reeds middag als ik mijn brief naar de ouders schrijf : 



Joepie .. mooi weer in zicht .. eindelijk ! 
We wagen het erop en trekken morgen 7 juni naar zee.
Vergeet je picknick niet, neem een warme trui mee en ook je regenjas.

Zomers groeten, 
juf Anne K3A en juf Tania K2

Duimen maar zou ik zeggen ! 

Niet alleen de schoolreis brengt een pak voorbereiding met zich mee
maar ook het 'duivels feestje' zit er nu wel heel snel aan te komen.
Geert (klusjesman) brengt vandaag de nodige panelen voor de tentoonstelling.
Meteen kan ik de werken van mijn klas aan het bord nieten. 
Aan de geschenken voor papa wordt de laatste hand gelegd - 
ziet er leuk uit ! 
Nu maar hopen dat de papa's er ook heel blij mee zijn. 

En natuurlijk hebben we het over de winst van de Rode Duivels tegen Noorwegen.
Mijn pronostiek 3 - 0 met winst voor België is een (bijna) schot in de roos,
alleen moet je de 0 vervangen door 2. 

Vandaag kunnen we genieten van een bijzondere zonnige dag -
het doet goed, iedereen is in een opperbeste bui.
Mama Mieke (mama van Cynthia K1) brengt 'een bos rabarber' mee voor de kleutertjes
en dat is best lekker op zo'n dag als vandaag. 
We proeven, trekken zure snoeten maar vinden het best lekker 
en dus smullen we nog een stukje. 
Dank je wel ! 

Flater van de dag ! 
Het is zover, de flater van de dag komt van .. juist .. van juf Tania. 
De kleuters spelen een voetbalmatch en zoals nog weleens gebeurt, vliegt de bal over.
Een werkman steekt de straat over en wil de bal terugspelen naar de kleuters. 
Wat wil het verhaal .. 
die werkman is echt geen (voetbal)talent en de bal stuitert weeral de straat op. 
Nu dacht ik werkelijk dat de kleuters de bal terug getrapt hadden en ik mor nogal luidop. 
De arme man loopt verlegen de straat over
en de kleuters doen hun verhaal : 
"Die man kreeg de bal niet over het hek getrapt, juf !" 
Oepsie, volgende keer zet ik beslist mijn bril op. 

Na school is het spulletjes verzamelen. 
Ik stap de zolder op en begin mijn zoektocht : 
rugzak - OK
vlieger - OK
strandbal - OK 
strandmat - OK 
teensletsen (sorry, teenslippers) - OK 
snoependoos - OK 
fototoestel - OK 
geld voor een ijsje  - OK 
..
Meteen leg ik ook mijn 'zonnigste' strandoutfit klaar ! 

Slaapwel iedereen en morgen fit weer op ! 

PS : Wees tijdig op school, de bus wacht niet op laatkomers ! 
Wij vertrekken om 9.00 uur (tenzij het regent natuurlijk !)

2 opmerkingen:

  1. juf Tania bij mij ligt ook alles klaar - bikini , hoedje en zonnecreme voor het mooie weer, - regenjas, laarzen en paraplu voor regenweer,
    - bliksemafleider bij onweer
    - extra rantsoen voor als we er moeten overnachten.. XXX uwen collega van K3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen nood, ik ben het zonnetje in huis - in dit geval .. aan zee !

      Verwijderen