dinsdag 21 juni 2016

21 juni 2016

21 juni .. daar is de zomer .. 

 Dit ruikt echt wel naar zomer ..
 heerlijk geurende lavendel ..
 En zoiets geeft meteen een instant vakantiegevoel !

 Ook de allereerste school-framboos is er .. en ze smaakt heerlijk !! 
Ook de jeneverbessen kleuren nu volop rood.
Waar de vorige jaren mijn gevederde vrienden met de oogst gingen lopen, 
ben ik hen nu té slim af geweest - ik heb een net gekocht en 
nu snoep IK heerlijke zoete bessen. 
Maar hoe ik ook speur naar een straaltje zon .. ze geeft niet thuis ..
zou ze ook reeds vertrokken zijn met vakantie ??
Ik hoop van niet ! 
Dus luisteren we naar het weerbericht ..
Vanaf woensdag stijgen de temperaturen en donderdag wordt een warme dag ..
zo voorspelt de weerman. 
Met zo'n nieuws kan ik alleen maar blij zijn !
Ons frietjesfeest kan buiten doorgaan 
en het wordt meteen een duivels feestje met 'hel'se temperaturen .. fijn ! 

We bekijken het allemaal nog maar een beetje.
En met zo'n weer kan je alleen maar gezellig verhalen vertellen en 
nog wat knutselwerkjes plannen.
En dit boek kan meteen op heel wat bijval rekenen.
Het werkt enorm op de lachspieren van mijn 5-jarige kleuters. 
En als Len het hele verhaal nog gaat dramatiseren is het hek helemaal van de dam. 

Een fijne dag maar we kijken nu al uit naar de beloofde zomerse temperaturen. 


 Morgen nemen de Rode Duivels het op tegen Zweden en 
ook nu kunnen ze best een 'steuntje' gebruiken ..
Daarom .. iedereen in tri-colore !!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten