donderdag 16 juni 2016

16 juni 2016

Ja, er zit een verborgen jeugdleidster in mij.
In mijn jongere jaren trok ik er met rugzak en tent op uit
om Vlaanderen onveilig te maken. 

Kampen opbouwen, structuren sjorren, kampvuren aanmaken,
kampliederen zingen .. ik kan / ken het allemaal ..
en dat tot grote ergernis van juf Anne. 
Vandaag heb ik mijn zakboekje "kampliederen" bij 
en hierin vind ik de meest 
ondeugende, gezellige, sfeervolle liedjes die men zingt bij een sfeervol kampvuur. 
Een klassieker 'vrolijke vrienden' vindt nog bijval bij juf Anne.
Dit kent ze nog ten tijde van nonkel Bob, jeugdsentiment dus ! 

Maar als ik de eerste tonen inzet van 'Kamperen is de mooiste zomersport' 
bekijkt ze me met boze ogen .. 
Waar haal je het ?! roept ze verontwaardigd.
 Als een echte leidster marcheer ik door de klas - zingend - 
Dit heeft juf Joke gehoord en ze stapt én zingt vrolijk mee. Ook zij kent deze liedjes nog. 
Al gauw stapt een vrolijke, joelende bende kinderen mee doorheen de kleuterafdeling.
Het gaat er heel vrolijk aan toe en
 juf Anne kan alleen maar toekijken en berusten in ons jeugdig enthousiasme.
Krijgt juf Joke berouw ?? 
Plots vraagt ze aan juf Anne : "Is zij altijd zo ? Heeft zij dan geen pauzeknop ?"
"Komaan juf Joke, geen flauw gedoe .. zingen maar !" 
 Daar gaan we .. de volgende canon komt eraan. 
En terwijl we gezellig samen zingen, krijg ik (alweer) een idee. 
Juf Anne kan/mag niet met pensioen 
vooraleer ze in een volledige aangepaste outfit met ons gaat kamperen.
Dat wordt lachen ! Ik kijk er nu al naar uit ! 
Stel je voor .. geen hakjes maar stoere stapschoenen .. 
geen kleedjes maar een korte broek met dikke wollen sokken .. 
geen luxe maar gewoon genieten van hetgene wat de natuur je te bieden heeft. Zalig gewoon !! 

In ons klasje werken we verder aan onze zomeropdrachten en dat zijn er nog heel wat.
Maar het is gezellig en leuk ! 
De kleuters hoor je niet morren ! 

En dan is het feest .. 
Vic is jarig op 16 augustus 
maar viert vandaag zijn verjaardag met een heuse Rode Duivel verjaardagstaart !
Mooi hoor én zeer lekker en luchtig ! 

 Fijne party !!



Izabella en haar broertje Vladimir zijn toe aan hun laatste schooldag
en verrassen me met een boeket kleurrijke bloemen en lekkere chocolaatjes.
Dank je wel ! 
De bloemen krijgen straks een mooie plaats bij me thuis..

  
Na school volgt de allerlaatste personeelsvergadering van dit schooljaar ! 
Ook de allerlaatste vergadering mét juf Kobie .. we zullen haar missen .. 

En als je denkt dat iedereen met volle aandacht in de personeelsvergadering zit ..
wel, dan heb je het mis ! 
Juf Kobie en juf Lien geven een volledige uiteenzetting over de kerngroep
en samenwerking tussen K3 en L1 ..
Was juf Anne efkes vergeten dat ze in de derde kleuterklas actief is zeker 
(tenzij ze op een andere planeet zat) valt ze niks vermoedend uit de lucht ..
Betrapt !!!

1 opmerking:

  1. Ik ben zo moe van al de ' projecten' die je uit je mouw schudt en van je nachtelijke mails die op mijn iPhone binnenkomen.. Daardoor kon ik me eventjes niet concentreren... 😺😺

    BeantwoordenVerwijderen