woensdag 15 juni 2016

15 juni 2016

We zitten halfweg juni
en ik denk nog lang niet aan uitbollen.
Ik heb immers nog 'een verborgen lijstje' met opdrachtjes 
die ik er zeker nog door wil voor de zomervakantie !  
Juf Joke heeft mijn lijstje onderschept en gaat er als de weerwind vandoor richting K3A bij juf Anne. 
Beide dames geloven hun ogen niet ..  
Onvoorstelbaar ! roept juf Anne.
Is dat uitbollen ? vraagt juf Joke zich af.
Zelfs juf Kobie wordt op de hoogte gebracht ! 
Wijs als ze is, moeit juf Kobie zich niet met mijn zaken ! 
Integendeel .. dit verdient een schouderklopje ! ;-)
 Ik trek me van al de heisa niet teveel aan en 
pruts de nietjes die juf Anne talrijk in de panelen schoot voor onze duivel-tentoonstelling 
er met een tang uit. 
Na de speeltijd is het opvallend stil in de kleuterafdeling.
En wat zie ik, 
ook juf Anne en juf Joke hebben snel nog een lijstje met opdrachten opgemaakt. 
Wat een inspiratiebron ben ik toch ! 
En voor beide juffen .. een schouderklopje van jullie collega K2. 

Terwijl in K2 druk wordt gekampeerd in een tent,
houdt juf Anne het bij lange vliegreizen. 
Vandaag verschijnt ze in een stewardessen-outfit die ze onmogelijk dicht krijgt,
wegens extra kilo's op bepaalde knooppunten (laat het me zo mooi mogelijk verwoorden)
Dus trekt ze een bijpassend jasje over het jurkje en lijkt het probleem opgelost. 
Als ze in mijn klas verschijnt, vraag ik mijn kleuters welk werk juf Anne vandaag uitvoert.
Xavier weet het : Zo vlieg je op een vliegtuig !
Waarop Len meteen gevat vraagt : Wanneer koop je nu een vliegtuig ?! 
Ik lig in een deuk ! 
Misschien koopt ze wel een F16, zo'n jachtvliegtuig ! opper ik nog.
Mijn fantasie slaat op hol en ik zie juf Anne als piloot de meest waanzinnige loopings nemen. 

En omdat het woensdag is, hebben we maar een halve dag te werken. 
Tegen de middag ruimen we de klas op - de kampeerspullen gaan de tent in,
de werktassen gaan mee naar huis ..
En terwijl iedereen naar huis snelt, was ik nog enkele speelgoedbakken.
Alles spic en span voor het nieuwe schooljaar ! 

En terwijl ik alles nog een grondige spoelbeurt geef, broed ik nog op een plannetje ! 
Ik stuur mijn collega's deze namiddag nog een mail. Hier hoor je beslist nog van ! 
(Heb nu al binnenpretjes !)  

2 opmerkingen: