maandag 20 juni 2016

20 juni 2016

Wat een mooi weekend hebben we achter de rug.
De Rode Duivels wonnen hun wedstrijd tegen Ierland met 3 - 0 
(niet de 4 - 0 die ik gehoopt had)
en daar ben ik heel blij mee.
Niet alleen ik trouwens .. 
deze morgen komt Fran blijgezind de klas binnen gehuppeld
en ze geeft meteen een verslag over deze onvergetelijke wedstrijd.
"België scoorde 3 x en de anderen niks" 
 Ook mijn Fran is duidelijk blij met deze score. :-)
Ze had echt nog zin in een duivelse-after-party maar 
daar hadden we jammer genoeg geen tijd voor vandaag.
Maar uitstel is geen afstel .. hierover later meer ..

Voor ons juffen werd het een immens drukke dag van 
overgangsgesprekken en evaluatiegesprekken
 - ook wij 'speelden op verplaatsing'
en we hadden 'vervangingen' in te vullen. 
In de voormiddag was er het overgangsgesprek K2 - K3,
nadien kwamen de K1-tjes bij mij terecht omdat juf Joke op verplaatsing moest.
Beste scheepsmaatjes ..
 Puzzelwoede met de K1-tjes
 Actie op de bouwwerf !
 Vakantiekriebels bij Fien en Kiara

 Dolle pret met de ontdekdozen ..
Wilmots en Borkelmans stellen hun ploeg voor komende woensdag samen.
 Spel met magneetblokken .. altijd leuk ! 
 Een kleine piraat op schattenjacht ..
 We stapelen de houtblokken voor een immens kampvuur ..


Wat volgde was een wel zeer drukke refter (de laatste overigens, joepie !) 
en in de namiddag werden de K2-tjes opgevangen door juf Anne en juf Muriel
terwijl ik in 'conclaaf' trad met juf Joke (lees : overgangsgesprek K1 - K2)
Een hele drukke werkdag, maar het zit er nu wel helemaal op. 

En dan was er nog Vic .. 
Vic is een echte schat, een (vr)olijke kleuter en altijd in voor een grap. 
Vandaag staat er macaroni op het menu en 
blijkbaar lust Vic dit echt wel liever dan een boterhammetje. 
Dus neemt hij onopvallend plaats aan de tafel warm-eters. 
Na twee borden macaroni valt mijn oog op 'smullend' Vicje. 
"Eet jij geen boterhammen vandaag ?" vraag ik nog.
"Jawel juf, maar dit eet ik veel liever !" is zijn ontwapenend antwoord. 

P. vertrekt over enkele dagen met vakantie. 
Hij vertelt voluit over vliegtuigen, koffers pakken enz. 
En dan verklapt hij me een geheim : 
"In mijn reiskoffer zitten twee duivelse outfits !"
Zo zie je maar, een 'duiveltje' in hart en nieren ! 
De wereld zal het geweten hebben, P. is een echte Rode Duivel-fan.
Fijne reis, P, we zullen je missen ! 
En ook X. heeft reeds zijn koffers gepakt - 
over enkele dagen vertrekt ook hij op reis
voor langere tijd. 
Ik maak me zorgen .. 
Straks heb ik een lege klas ! zeg ik nog.
"Neen hoor," zegt Fran .. ik vertrek pas als jij ook met vakantie gaat, juf !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten