woensdag 8 juni 2016

8 juni 2016

Na een heerlijke schoolreis 
wordt er vandaag nog gezellig gekeuveld 
over onze zee-belevenissen. 
Het was dan ook een super-formidabele-fantastisch-leuke dag ..
zo eentje om nooit te vergeten. 
We kijken samen naar de foto's op de blog
en zo komen de verhalen stilaan los. 
Maar af en toe schrik ik me een (zonne)hoedje bij de verhalen die ik te horen krijg ..
Zo was er een mama die vond dat er té veel zand meegekomen was naar huis,
een andere mama vond dat we té rijkelijk gesmeerd hadden met zonnecrème
en nog een andere mama vond dan weer dat er té weinig gesmeerd was. 
In elk geval, 
geen enkele kleuter ziet rood van de zon
en dat 'plakkerige' zand is snel weggespoeld in een douche.
We hadden samen een fijne dag en dat is wat telt !! 

Ook juf Vera komt eens aanlopen : 
"Iedereen Ok vandaag ?" vraagt ze bezorgd. Het was dan ook duivels warm gisteren, ook aan zee.
"Ja hoor ..juf Vera" 
en dan zie ik haar benen, 
precies of ze Rode Duivel-sokken aangetrokken heeft. 
Niet gesmeerd juf Vera ?? 
Dat was toch de afspraak, de eerste smeerbeurt is voor thuis,
een herhalingsbeurt doen we nog eens over aan de zee. 
Ook bij deze .. wie zich brandt, moet op de blaren zitten. 
Maar juf Vera hoor je absoluut niet klagen .. het was een fijne dag, mijmert ze.

Ik hoop dat jullie, ouders aandachtig onze blog gelezen hebben
en mee konden genieten van ons dagje uit. 

Ik stort me vandaag verder op de duivel-uitdagingen
 die ik enkele weken gelden lanceerde in de kleuterafdeling.
Het resultaat mag er zijn, maar ik heb nog bergen voorbereidingswerk te verzetten ..
en met het dagje uit van gisteren .. 
Juf Joke is klaar met de trofee waar ze al weken aan werkt en 
juf Anne weet er raad mee .. de nieuwste zonnehoed ! ..
Prompt zet ze het onding op haar hoofd - ze zal het nooit leren .. 

De Rode Duivels hebben intussen hun vlucht naar Frankrijk gemaakt.
Knap hoor dat vliegtuig en nu maar hopen dat ze het ene doelpunt na het andere scoren in Frankrijk.


Het is woensdagnamiddag, een vrije middag ..
maar niet voor mij !
Ik zit tussen de vaderdag-geschenken die dringend afgewerkt moeten worden en 
dan ook nog eens netjes ingepakt moeten worden. 
Hopelijk zijn de papa's er dan ook héél blij mee. 
En zo duurt mijn werkdag, ook vandaag tot 17.30 uur.
Deze avond ga ik vroeg slapen, ik kan wat extra slaap gebruiken
want morgen wacht me weer een drukke dag ! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten