woensdag 22 juni 2016

22 juni 2016

De Rode Duivels komen in actie ..

 Vandaag moeten de Rode Duivels niet alleen Zweden maar ook de warmte trotseren ..
het is broeierig en plakkerig weer !

Mij hoor je niet klagen, eindelijk is het zomer !!! 
Heerlijk toch ! 
Juf Anne is wat ziekjes. 
Een zomergriepje misschien ? 
We wensen haar een spoedig herstel en hopen dat ze snel weer beter is.

De K3-tjes worden verdeeld, enkele kleuters sluiten aan bij juf Ilse
en deze 5 sloebers komen nog eens terug naar hun oude, vertrouwde klas - leuk ! 
 Omdat vandaag alles rond de wedstrijd van de Rode Duivels draait,
maken we een scorebord op ..
Welke score zetten de Duivels deze avond neer ?? 

 Een heuse tel- en cijferoefening wordt het. 
Maar ook dat hebben de kleuters fantastisch gedaan. Prima ! 
Nu maar hopen dat onze Nationale trots deze avond minstens even goed presteert.
Dat zou me verschrikkelijk blij maken 
want voor morgen staat een 'duivels' frietjesfeest geprogrammeerd.
En met winst wordt dat feestje mogelijks nog leuker.
Dus schreeuw deze avond je stembanden schor en breng de Rode Duivels naar winst. 

 Intussen schrijft deze 'scheids' zijn pronostiek neer .. eventjes piepen en ja hoor, winst voor België !
 In de speelzaal wordt gewerkt aan het 'stade de Nice' en 
dat is gelegen in - hoe kan het ook anders - .. in Nice ! 
De creatie van het bouwwerk mag er zijn .. het is gewoonweg een prachtig bouwwerk
en is met veel liefde en inspiratie gebouwd door onze kleine duiveltjes. 

Woensdagnamiddag en de zon schijnt ..
Mijn auto is volgeladen met wasgoed dus tuf ik naar het wassalon .. 
4 machines draaien tegelijk alles fris en netjes

 .. en dan kan alles drogen onder een stralende zon ! 



Uit de kindermond : 
Mauro mijmert over de match van deze avond : 
Als de Rode Duivels deze avond verliezen, zal jij er niet kunnen mee lachen hé juf !
Krijgen ze dan straf ? vraagt Mauro nog. 
Jawel Mauro, maar niet van mij .. dat doet de coach, dan moeten ze op de bank gaan zitten,
net zoals hier op school.
En Mauro glundert : A ja, dan zijn wij ook Rode Duivels als we gestraft zijn. 
- Min of meer toch !- :-) 

Fran kijkt uit naar de wedstrijd van deze avond maar zegt al even snel : 
Ik mag niet kijken, ik moet naar bed .. (wat volgt is stilte en dan komt ..) 't is spijtig !! 
Maar ik beloof haar de score morgenvroeg mee te delen. 
Sweet dreams !!


Update ..

 Zweden - België : 0 - 1 met dank aan Nainggolan, merci Radja !
.. dat wordt morgen een 'hels' feestje !
En zo vieren de Rode Duivels hun kwalificatie voor de achtste finale ..
Wat is de wereld toch o zo mooi ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten