woensdag 1 juni 2016

1 juni 2016

1 juni .. 

en nog steeds weigert de zon dienst ! 
Dus zetten we de grove middelen maar in
en tekenen zonnetjes ! 
Die tekeningen hangen we aan ons raam 
en nu maar hopen dat de zon er zo blij mee is, 
dat ze spontaan gaat schijnen !
Komaan zon, 
wij verlangen zo naar jouw warme zonnestralen !

Bovendien is er in juni nog ..

.. 02/06 : bijscholing Nederlands
.. 03/06 : werkvergadering 75 jaar GO - feesteditie 
.. 07 /06 : schoolreis (afhankelijk van het weer)
.. 10/06 : Duivels feestje 'Tous ensemble' mét tentoonstelling
+ voorstelling herdenkingsboek 'de Tandemtrappertjes - 10 jaar'
.. 10/06 : artikel schoolkrant indienen
.. 12/06 : vaderdag
.. 14/06 : schoolreis
.. 20/06 - 24/06 : overgangsgesprekken
.. 20/06 : personeelsvergadering 
.. 23/06 : Tandemrock - school is out party ! 
.. 28/06 : oudercontact
.. 29/06 : doorschuif/sportdag  + proclamatie
.. 30/06: allerlaatste schooldag 

Reken hier nog allerlei voorbereidingen bij 
(oudercontact - overgangsgesprek - sportdag - duivels feestje - schoolreis  enz)
dan weet je meteen dat we geen tijd, geen minuut, geen seconde te verliezen hebben. 
Eén zekerheid hebben we : 
het wordt druk, héél druk ! 

Vandaag wordt de vriendschappelijke interland België - Finland gespeeld. 
En mijn oproep heeft heel wat gehoor gekregen ..
.. liefst 5 kleuters zijn in complete duivels-outfit naar de klas gekomen ..
Zijn ze niet knap, mijn kleine duiveltjes ??!!??
Ik heb zelfs mijn eigen kleine Driesje (Mertens) alias Vic.
 Guitige Dries, guitige Vic ..
En het is duidelijk voor wie mijn bengels deze avond zullen supporteren !
Go go go Belgium !! 
Intussen kennen we ook de officiële Belgische deelnemers aan het EK.
De studie kan beginnen !! 

We starten de dag met het Belgisch volkslied, niet eenvoudig ! 
Het einde krijgen 'mijn duiveltjes' snel gememoriseerd, aan de tekst heb ik nog wat werk :-)

In K3 wordt een taaltest Nederlands afgenomen door zorgjuf Mieke.
Wie naar het eerste leerjaar gaat, moet voldoende kennis hebben van de Nederlandse taal !
Juf Anne moet haar klas verlaten en zoekt onderdak bij K2.
Goede ziel als ik ben, ontferm ik mij over deze 'thuisloze'
en zet juf Anne meteen aan het werk. 
Meteen is dit een integratiemoment K2 - K3
Wij zijn klaar voor een schilderactiviteit ! 
Thema (hoe kan het ook anders) : de Rode Duivels op het EK voetbal ..
Juf Anne schildert voor, mijn kleuters kijken vol bewondering toe ..
Maar ik ben niet zo tevreden over de haardos van Fellaini
en werk deze weelderig bij - voila, goed zo, dat lijkt er al meer op ! 

Nu is het de beurt aan de kleuters ..
In opperste concentratie gaan ze aan de slag ! 
En dat is het resultaat : 
De Rode Duivels door de ogen van een kleuter ! 

Fijne woensdagnamiddag ! 

Ik heb morgen de laatste bijscholing rond Taal in de kleuterklas ! 
Een laatste opdracht wacht me :
Een verwerking van de theoretische kennis naar de praktijk in de kleuterklas.
En nu maar hopen dat de pedagogische begeleidster me een 10/10 geeft voor mijn werk. 
Mijn kleuters vonden het alvast een leuk project ! 

En dan was er nog dit .. 
Laat ons hopen ..

1 opmerking:

  1. Pracht schilderwerkjes van je schatten, maar wat wil je als de 'meester' zelf het voortoont !

    BeantwoordenVerwijderen