dinsdag 28 juni 2016

28 juni 2016


Goeiemorgen iedereen !!
Het schooljaar hebben we bijna gehad maar er wachten ons nog enkele hele drukke dagen.
Op de agenda vandaag :
Onze pop-up wordt heropend al is het maar voor één dag .. 
én er is oudercontact deze avond.
Druk .. druk  .. druk .. 
Jurre heeft een presentje voor me - ik word letterlijk in de bloemetjes gezet, leuk hoor !
En het kaartje lees ik met veel plezier ! 
Dank je wel ! 
Deze 3 musketiers kozen voor 'een groepsaankoop' .. tof idee ..
een bon voor een lekker geurtje bij Paris XL.
Len laat meteen weten dat hij met mij meegaat een parfum kiezen 

en ook Fran en Vic hebben hier wel oren naar .. 
Een dagje shoppen met ons viertjes, zou eens wat anders zijn :-) 
Vandaag kleurt Vic Azzurri-blauw. 
Alhoewel hij hevige fan is van de Rode Duivels, 
kijkt hij vol vertrouwen naar het ploegenspel van de Italianen.
"Ze zijn sterk én snel" is zijn vakkundig oordeel. 
"Ja, ze mogen er wezen, 
ze hebben de lekkerste pasta én 
ze hebben een prachtig volkslied" voeg ik er nog aan toe. ;-)
Tot zover ons voetbalmoment van de dag ! 
En dan is het boekentijd, een heerlijk moment !
Een ontwapenend verhaal over Ezel en Geit  ..

Als Geit aanbiedt om boodschappen te doen, is Ezel bang dat hij met vreemde dingen thuis zal komen. 
Geit raakt namelijk nogal snel in de war.
Om Geit te helpen maakt Ezel een boodschappenlijstje voor Geit zodat er niks mis kan gaan.
Maar op de markt is zo veel te zien dat Geit alle boodschappen vergeet.
Wat zal Ezel zeggen als Geit thuiskomt met een mand vol onbestelde verrassingen ? 

Mijn boodschappenlijst en mandje kloppen alvast.
Een mand gevuld met allerlei lekkers : 
kaasblokjes - salami - trostomaat - druiven - komkommer - worstjes ..
Al snel besluiten we aperitiefhapjes te maken mét een bijpassend sausje.
Daar bovenop nog een leuke presentatie en je kan het zomaar serveren in een 4sterren-restaurant.
En natuurlijk zitten de smaken prima ! Of wat dacht je ?! 
Jurre - mijn souschef - steekt een handje toe onder het waakzaam oog van Len. 
Hé Len, bespeur ik daar enige vermoeidheid ??
Ook Jethro kan met moeite zijn oogjes open houden. 
Het is duidelijk, het schooljaar weegt ! 
Nog even volhouden, jongens.
Natuurlijk zijn er ook wakkere burgers : Yari en Kiara steken een handje toe.

En Amir is er als de kippen bij om alle afval op te halen.
Netheid in de keuken is zeer belangrijk ! weet Amir 
Alle hapjes zijn klaar ! 
Dat wordt smullen in de tweede kleuterklas.






En dat vinden mijn kleuters er nu van ..
ze gaan uit hun dak bij het zien van zoveel lekkers ! 
Aanvallen !! 
Smakelijk iedereen !! 






Het is duidelijk, het gaat er heel gezellig aan toe.
Dit is samen genieten ! 
En dan is het broodjestijd.
Eenmaal klaar is het rijtje schuiven voor het lekkerste broodje ter wereld.
Happen maar in dat broodje !
En we eten niet één maar twee broodjes ..











Eventjes gezellig bijkletsen met mijn kleuters - fotograaf van dienst : Fran 
Fotograaf van dienst is deze keer onze Vic. Ik heb talent in huis ! 

Onze dag samen zit er helemaal op .. 
het was gezellig, fijn, tof, fantastisch, reuze .. 

En nu oudercontact ..
Dank je voor jullie stipte aanwezigheid !
Dank je voor de cadeautjes ! 
Dank je voor de vele complimentjes .. doet goed ! 

en dan is er  .. Mail .. mail aan de collega's .. 

Onderwerp : Je bent nog niet van me af 

Beste collega's, 
Als je nu werkelijk denkt te kunnen uitbollen, dan sla je de bal compleet mis ..
Ik broed immers nog op een idee voor de doorschuifdag !
Maw een heerlijke afsluiter gegoten in een onvergetelijk project voor groot en klein,
oud en jong .. 
Hoor ik jullie zuchten ? Neen maar .. 
Komaan meisjes, waar is jullie jeugdig enthousiasme ? 
Nog voor een allerlaatste keer gaan we de sportieve toer op.
Gooi die veel té gezonde en dure graanrepen aan de kant,
ban die barslechte shakes en weg met die vochtafdrijvende toestanden. 
Helaas is er maar één alles werkende remedie .. SPORT  
ik weet het, 
jullie horen dit niet graag maar het werkt wel degelijk ! 
Wat nu volgt lees je best heel aandachtig.
Komende zomer zijn er de Olympische spelen in Rio - 

Neen, je hoeft niet bang te zijn voor het Zika-virus 
en wij organiseren .. voel je hem aankomen ???
.. onze eigen ludieke versie met aangepaste sportdisciplines.

Het vervolg van deze mail geef ik jullie morgen mee !
Nog één nachtje geduld ! 

.. 
En wees gerust, dit is dan het finale project voor dit schooljaar. 
En op algemeen verzoek ga ik volgend schooljaar door met het bedenken
van té gekke projecten - ik houd jullie op de hoogte ! 

Geniet van de vakantie, sla voldoende energie op want er komt (nog) meer ..

Deze foto kreeg ik toegestuurd van juf Anne .. bedankt ! 
Het feest kan beginnen !!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten