maandag 13 juni 2016

14 juni 2016

Mijn vrees was meer dan gegrond..

   

België verliest van Italië met 0 - 2 !
Wat een opdoffer ! 
Waar is dat enthousiaste duivels-11-tal die iedereen van zijn sokken speelde ?? 
Eventjes samen met de kleuters een uitgebreide analyse maken vandaag ! 
Alhoewel velen van 'mijn duiveltjes' 
gisteren op dat uur waarschijnlijk reeds vertrokken waren 
naar dromenland. 
De krant ligt klaar, nu nog een fijn afgestelde analyse 
en dan mijn bevindingen doorsturen naar de bondscoach ! 
Hopelijk kan hij (Wilmots) er wat mee. 
Desnoods trek ik de voetbalschoenen aan en breng hen een lesje voetbaltactiek en - techniek bij .. Moet ik nu echt alles doen ?! :-) en ik heb het zo al druk !
Ik ben er helemaal klaar voor .. Bonjour la France !! 
Zaterdag doe ik een 'retour-tje' Bordeaux ! Hopelijk ben ik maandag tijdig terug 
en kan ik vol trots de overwinning voor de duivels melden. 
Je zal zien .. ik breng geluk !!

Ook in de lerarenkamers is 'voetbal' het gespreksonderwerp van de dag.
Meester Ken knikt instemmend met de evaluatie van zijn vrouwelijke collega's.
Tot juf Nele (L3) het kort en bondig samenvat :
"Weet je 't nu nog niet .. ze bakken er gewoon niks van" 

Mijn hart breekt ! 
OK, ik beken .. 
ik heb ze gisteren ook 'een bende krabbers' genoemd
maar vandaag ben ik al over mijn teleurstelling heen .. 
"Het komt goed ! Geloof me maar !" 
Intussen is mijn klas volgelopen met enthousiast kleuters.
Len :"Ik heb gisteren op de voetbaltraining ook dat lied moeten zingen" 
(Lees : Belgisch volkslied)
Fran : "Ik heb de wedstrijd niet gezien, ik moest slapen !"
Xavier : "België heeft de wedstrijd verloren !"
Waarop Jurre antwoordt : Oei oei oei !! 
Vic is blij met de winst voor Italië, maar daar zitten zijn Italiaanse roots voor iets tussen.
Samen lezen we de krant en de foto's maken heel veel duidelijk ..
Teleurgestelde fans en ontgoochelde Rode Duivels. 
Ik probeer klaarheid te scheppen : 
"De bal rolde voor geen meter bij de Rode Duivels" 
"Misschien was het wel een vierkante bal" ..
 en dus proberen we voetbal te spelen met een vierkante bal (=doos)
 en inderdaad, dat rolt werkelijk voor geen meter ! 
Misschien is dit een nuttige tip voor bondscoach Wilmots !! :-)
"Koop een ronde bal !!"

En toch was er één mooi, positief nieuwtje te melden -
geen spoor van hooliganisme maar een verbroedering tussen Belgische en Italiaanse supporters. 
En zo hoort het ook ! Fantastisch ! 
Tot zover onze sportieve evaluatie !

Over tot de orde van de dag ..
Ik lees voor uit het boek 'Heksje Mimi op vakantie !'
 En daar kamperen de 'leukste zomersport' is, heb ik een tent meegebracht ..
 .. wat meteen een lesje techniek oplevert ..
 Wij hebben een tent op te stellen en hierbij kan ik best wat hulp gebruiken.
 Snel een studie maken van het plan en het technisch vernuft van mijn kleuters testen ..
En ook hier komt het allemaal goed ! 
En dan gaan we de vakantiesfeer opsnuiven .. 






Een bewogen dag in de Tandem! 

Punt 1: de Rode Duivels hebben hun match verloren tegen Italië en dat zindert nog na.
Punt 2 : Len duikt van zijn fiets en houdt er een lichte hersenschudding aan over - spoedig herstel ! 
Punt 3 : Vandaag is er picknick voor de K2-tjes en K3A en slechts één iemand is zijn picknick vergeten. Dat valt nog mee ! 
Punt 4 : Onze klas krijgt een facelift en meteen krijgen we een heerlijk vakantiegevoel.

Uit de kindermond : 
Waar of hoe dit verhaal tot stand komt, weet ik al lang niet meer maar
Jurre vertelt volgend verhaal : 
"Ik ben eens naar de dierentuin geweest en ze hadden daar een kameel met builen !!"
(Lees : bulten natuurlijk !) 


2 opmerkingen:

  1. Van een facelift gesproken... zouden wij de 'ouwe rakkers' van den Tandem geen gratis faceliftje krijgen... XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ik nog niet nodig, collega .. ben 10 jaar jonger dan jou en alles zit nog strak !! :-)

      Verwijderen