maandag 30 maart 2015

30 maart 2015

De laatste schoolweek voor de paasvakantie .. 
en wat voor een week .. 
Ik heb busdienst,
heel wat ouders komen voor een korte evaluatie op het oudercontact,
het paasontbijt houden we op vrijdag
en ik bereid nog een paaszoektocht voor en 
niet te vergeten .. 
we "vieren" 1 april .. verzenderkesdag .. de leukste dag van het jaar ..
men is gewaarschuwd ! 

De dag beginnen we met een kringgesprek ! 
Natuurlijk wordt de sporteditie van het voorbije weekend opgediept. 
Er valt leuk nieuws te rapen : 
winst voor de Rode Duivels en dus tellen we het aantal doelpunten.
 En de wind die het wielerpeloton het nakijken gaf - die wind hebben mijn kleuters ook gevoeld. 
 De wind zit vandaag in mijn kleuters .. wat zijn ze druk druk druk !! 
Om nog maar te zwijgen van die regen.
Met bakken viel de regen uit de lucht ..
 Mauro heeft zelfs de regen tot in zijn schoenen gehad :
 "Mijn schoenen stonden nog buiten in de regen" 
De praatronde gaat verder ! 
Dylano heeft een heel bizar verhaal : 
"Toen we de eitjes bij de kippen gingen rapen, pikte de kip in mijn broers neus !" 
Ik dacht zo .. als die kippen nu ook al agressief worden, waar zal dat eindigen ??!!
Xander speelt hierop in : 
"Wij hebben ook kippen, 4 stuks" 
"Hebben ze een naam ?" vraag ik Xander. 
Xander knikt : "Mijn oma noemt ze 'de madammen'  :-)
Deze verhalen brengen me bij een prentenboek : 
Rikki en Mia de kip 

Na de speeltijd gaan de kleuters sporten met juf Elina.
Iedereen sport de longen uit zijn/haar lijfje 

want wie droomt niet van een carrière als heroïsche sportfiguur.
In de namiddag heeft juf Kelly eventjes tijd om me te ondersteunen in een lesje computer/taalinitiatie.
Deze les is een verwerking rond het prentenboek van Rikki. 
Met de overige kleuters stort ik me op een aantal opdrachten
Opdracht 1 : knip een jurkje voor de paashaas, een delicaat werkje .. maar het lukt vrij aardig ! 

 Mooi knipwerk !!! 

Opdracht 2 : gericht waarnemen bevorderen < zoek de verborgen konijntjes 
en kleur deze in 

Opdracht 3 : voorbereidende schrijfoefening < teken een karrevracht vol paaseitjes


De boekenoogst voor de komende dagen ligt klaar .. 
 



1 opmerking:

  1. Jufke Tania, zou je tegen mij zeggen 'ga tegen de wind liggen'... ik zou ook gaan liggen... (gedwee als ik ben), dus ik kan Mauro , het ventje geen ongelijk geven..xx

    BeantwoordenVerwijderen