donderdag 12 maart 2015

12 maart 2015


Mijn klasagenda puilt uit van de opdrachten.
 Ik hoop dan ook dat mijn kleuters één bom energie zijn
want er staat heel wat te gebeuren !  

Zoals elke morgen beginnen we met een taalactiviteit. 
Juf leest voor uit "Rikki en de tuin van opa"
De volgende opdracht is een knip-en kleefoefening : knip en kleef een bloem ! 


Het mooie weer lonkt en we brengen een bezoek aan de bibliotheek !
Samen met juf Kelly en juf Noëmie (stagair kinderzorg) stappen we onder een stralende zon naar de bib.
Ook nu heeft juf Tania een opdracht voor ons klaar : 
"Ga op zoek naar een boek dat je leuk vindt !"
Geen makkelijke opdracht maar iedereen vindt een leuk boek. 
De komende weken leest juf voor uit de gekozen boeken. 
(Sorry, geen foto's van het bibliotheekbezoek want ik ben mijn fototoestel vergeten)  


In de namiddag duiken we de schooltuin in. 
Er moet ook nog gewied worden, de laatste herfstblaadjes moeten plaats ruimen 
en onze vierkante-meter-tuin krijgt verse potaarde om een nieuwe oogst lekkers te zaaien. 
(foto's volgen - het is wachten op juf Anne) :-)
Juf Muriel schiet me te hulp .. ze kan het echt niet meer zien ..
"Kom, ik help je wel ! " zegt ze.
Ook Axana steekt een handje toe. 


Leonie en Viyana maken de speelplaats 'stofvrij'
Leonie moedigt Viyana aan : "We zijn goe bezig !" 
Inderdaad meisjes .. wat zou ik zijn zonder jullie hulp !
 Juf Anne is super-visor van dienst en houdt toezicht op onze noeste arbeid én op de kip ! 
Welke kip ? hoor ik jullie zeggen. 
"Mijn kip" .. die deed twintig jaar dienst als 'plaswekker' voor mijn kleine peutertjes 
en nu geef ik ze door mét gratis advies aan juf Muriel.
Succes ermee en duimen maar voor droge broekjes !

Na school snel boodschappen doen en ik heb voor ieder wat lekkers mee - 
Morgen eten we ijsjes !! Dat hebben jullie echt wel verdiend !! 
Tot morgen dan maar !! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten