zondag 15 maart 2015

17 maart 2015

De weerman heeft stralend lenteweer voorspeld en hij houdt woord. 
Alleen worden de kinderen er zo druk van .. (gelukkig niet alleen in mijn klasje) 

Zoals elke morgen starten we met het voorlezen van een verhaal "Dotties eieren"
 Nadien volgt een aangepaste opdracht : knip de eieren van Dottie ! 


Maar daar is juf Muriel, zij verstoort de rust in mijn klas met volgende mededeling : 
"Haast je, Carine verwacht jullie voor de bus-evacuatie"
 Ik rep me en trek een spurtje naar de bus van Carine, 
samen met juf Anne (juf Anne iets trager dan mij welteverstaan) .  
Gelukkig heb ik alle onderdelen van de evacuatie onder de knie en dus start ik met een uiteenzetting. 
 Klikvast .. altijd,
 het nut van een fluohesje, 
de aanwezigheid van het brandblusapparaat / gevarendriehoek / EHBOkist, 
de nooduitgang (zelfs via het dak) .. 
De kleuters zijn één en al aandacht ! 
En raad eens wie luidop zit te 'tateren' ?? 
Juist, juf Anne van de derde kleuterklas !! 
Deze avond een verslag van de evacuatie opmaken en mailen naar de preventie-adviseur. 
Carine, onze buschauffeur was -zo te zien - heel erg in haar nopjes met mijn vakkundige uitleg !! 
Na deze korte onderbreking gaat de sessie knippen door.


Tijdens de middagpauze werken we verder aan de voorbereiding van de opendeurdag.
Er moet nog een tekst geschreven worden over het onderwerp van het kunstwerk. 
Ik schrijf er in het grootste geheim een mooie tekst voor juf Anne. 
Hahaha wat zal ze blij zijn dit te lezen !
(Ik wou jullie laten meegenieten van de tekst maar mijn voorbereiding is onvindbaar. 
Heeft juf Anne die mee ??) 

In de namiddag is er geen houden meer aan ..
de zon lokt ons naar buiten ! 
"Toch eventjes het mooi weer meepikken" denk ik nog.
Als ik buiten stap geloof ik mijn ogen niet .. 

een bulldozer graaft enkele palen uit op onze speelplaats.
Een andere klusjesman staat doodleuk de omheining te bewerken met een hogedrukreiniger. 
Uitgerekend vandaag !! Op de allermooiste lentedag van de schoolweek !! 

Ik bedenk dus maar een snood plannetje 
- ik weet het, is niet mooi van me .. maar 't is voor 't goeie doel - 
Ik heb de stekker er uitgetrokken eventjes toch) 
 en zo hadden we de speelplaats maar mooi voor ons terug ! 
De werkman hoorde ik eventjes sakkeren en toen besloot hij wijselijk een pauze te nemen :-) Oef ! 


2 opmerkingen:

  1. Op zo'n schitterende lentedag als vandaag moetenw e echt wel met onze kleutertjes naar buiten! Vitamientjes opdoen en veel ravotten!
    Hebben wij ook gedaan,we hebben zelfs buiten gepicknickt! Dat was leuk en gezellig.
    De werkmannen zullen hun werkje wel hervatten als 't schooltje gedaan is.
    Goed gedaan juf Tania!
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen