woensdag 25 maart 2015

25 maart 2015

Iedereen is present voor een fijne knutsel-woensdag in de tweede kleuterklas. 
We hebben wat werk in te halen, want met de voorbereiding van de opendeurdag 
draaide de planning in de soep !
Opdracht 1 : knipoefening
Taak : knip 9 paaseieren uit op de lijn !
Oefening baart kunst !
Het knippen verloopt steeds vlotter !
Een ander werkgroepje gaat op zoek naar de verbogen kippetjes !
Er moeten in totaal 5 kippen worden gevonden !

Al snel zijn de 5 exemplaren gevonden .. fijn zo !

Wie klaar is, bouwt een kippenhok in elkaar. 
Ook kippen gaan mee met de tijd en hokken zichtbaar samen in een flat :-) 
Waar is de goed oude tijd waar de kippen nog samen gezellig op stok gingen ?!
Mijn twee meisjes .. één brok deugnieterij ..
Terwijl Julie haar snippers bij elkaar veegt, kleeft Dean reeds zijn haasje
Intussen hebben Tarik en Mauro besloten om snel even dit klusje te klaren .. flinke jongens !
Dean is klaar en zichtbaar blij met het resultaat.
En dan is het alweer opruimtijd .. de jongens ruimen alles netjes op
Geen snippertje blijft ongemerkt, zelfs onder de tafel wordt er lustig geveegd.
De nieuwe man is een feit en helpt dus zonder morren in het huishouden !! ;-)  

En dan was er nog .. 
Dylano .. 
's Morgens tijdens de kring vertelt Dylano dat hij 3 baby-konijntjes heeft.
Hij somt op .. één zwart, één wit en nog een wit ! 
"Hebben ze een naam ?" vraag ik hem. 
Dylano antwoordt enthousiast .. "Ja hoor, Viyana, Leonie en Shirley"

Milan kijkt reeds uit naar zijn vrije woensdagnamiddag.
"Ik ga op de trampoline spelen !" vertelt hij. 
"Het regent, Milan. Je voeten zullen nat worden" zeg ik hem. 
"Dan houd ik mijn schoenen aan" Milan is duidelijk vastberaden.

Na school snel ik om het paasontbijt voor volgende week. 
Alles staat klaar, enkel nog broodjes halen ! 

's Namiddags probeer ik nog wat werk in te halen. 
Ook hier loopt alles in het honderd door de opendeurdag. 
Toch besluit ik een uurtje de wedstrijd "Dwars door Vlaanderen" te volgen. 
Maar de heerlijke stemmen van Michel Wuyts en Karl Van Nieuwkerke brengen me naar dromenland. 
Gelukkig heb ik de aankomst nog kunnen meepikken. 

Ook de inschrijvingen voor het oudercontact zijn afgesloten. 
Ik kan beginnen aan de voorbereiding op zorgkompas. 
Per kleuter dient een voorbereiding gemaakt te worden, een hele klus. 

Veel plezier en tot morgen ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten