maandag 2 maart 2015

2 maart 2015

De zon schijnt volop deze ochtend ..

Tijd om onze materiaalpost te openen en de fietsen onder het stof vandaan te halen ..
samen rijden we de "Omloop de Tandem" .. een klassieker onder de klassiekers !

 Mijn kleuters beuken tegen de wind in ..
 .. en oefenen op stuurvaardigheid, snelheid en evenwicht ..
 Deze 'kleine' renner wil winnen maar dat is niet zo eenvoudig als een gans kleuterpeloton jaagt ! 
De frustratie groeit ..
 Ook de verslaggevers (Jurre en Fien) van Sporza trekken een sprintje op zoek naar het peloton ..
En deze kleine uk heeft gisteren op de live-verslaggeving de boze landbouwers opgemerkt. :-) 

Ons sporthoekje ..
Eénmaal in de klas nemen we de sportkrant door en 
knippen de mooiste plaatjes van de voorbije wedstrijden
Deze knipsels krijgen een plaats op het prikbord. 
Ons kunstwerk - project 775 Eeklo krijgt stilaan vorm ! 
Van de helden van de weg schakelen we over naar 
de held van het veld 'Roger De Vlaeminck' een rasechte Eeklonaar.
Meermaals werd hij Belgisch Kampioen en Wereldkampioen in het veld ! 
 Een ode aan Roger .. mét fietshelm ..
 .. én bril ..
 Knap werk van mijn kleuters, vind je niet ?? !!

 Iedereen is in de ban van het project 775 Eeklo. 
Juf Anne stort zich op het voetbaltalent uit Eeklo, "de  Fécé" zoals men in Eeklo zegt.
En ja hoor, waar spelen zij hun thuismatchen ?? 
In het Roger De Vlaeminck-stadion. 
Mijn Roger-ke duikt toch ook overal op hé. 
Ben benieuwd of juf Anne nu ook een balletje gaat trappen ;-) 
 Juf Inge was dan weer het hele weekend onbereikbaar .. 
Geen wonder .. zij beoefende het steenkappen .. hoe ze dit voor elkaar kreeg is me een raadsel.
Moet je maar doen hé zo'n prachtige vierkantjes produceren.
Vandaag ziet juf Inge er dan ook wat belabberd uit ! 
 Komt dit door het steenkappen ?? 
Neen !! 
Door de dolle rit naar school is haar ontwerp wat in de war geraakt 
en daar is juf Inge niet zo 'happy' mee zo te zien.
Na mijn (refter)toezicht loop ik snel eventjes langs in de eerste kleuterklas.
Daar vind ik juf Inge terug .. het zweet staat tot in haar schoenen ..
"Ik krijg het bijna niet meer voor elkaar !" pruilt ze. 
Niet te geloven ..
 zit Juf Inge met haar I-phone in de aanslag om haar ontwerp weer vorm te kunnen geven - 
gelukkig nam ze gisteren een foto van het resultaat - 
Ik vermoed dat we de volgende dagen nog het één en ander zullen beleven ! 

Juf Muriel zwijgt in alle (lands)talen. 
Ze rept met geen woord over haar project.
"Het heeft iets met Eeklo te zien !" haast ze zich. 
Waarom hadden wij daar niet aan gedacht ! 









5 opmerkingen:

  1. Ik zie er wat belabberd uit? Volledig gespeeld, mijn werk, ja. maar wacht maar, wie laatst lacht, best lacht. Mijn kleutertjes halen het beste uit zichzelf naar boven en ontpoppen zich tot ware mozaïekers. Het resultaat zal prachtig zijn! (Hoop ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie er belabberd? Volledig gespeeld, mijn werk ja. Maar wacht maar, wie laatst lacht best lacht. Mijn kleutertjes halen het beste uit zichzelf naar boven en ontpoppen zich als ware mozaïekers. Het resultaat zal prachtig zijn! (Hoop ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben al WEKEN geleden gevraagd om samen met 'Tjete' de aftrap te geven.. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha juf Inge valt in herhaling en dit omdat ze vergeten is dat ik moderator ben van de blog en ik dus toestemming tot publicatie moet geven. "Ik kreeg mijn reactie niet gepubliceerd" zei ze me deze morgen. Nu wel dus, daar zorgde ik voor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Juf Anne, Roger kan er niet bij zijn bij de aftrap op Eeklo.
    Hij is dezer dagen zeer onrustig want ons Boontje heeft wat in petto voor Parijs-Roubaix .. een vijfde kassei misschien ?? Zeker weten !! Zeg dat maar aan uw maatje Roger-ke

    BeantwoordenVerwijderen