zondag 15 maart 2015

20 maart 2015

Het belooft echt zo'n dag te worden ..
 Je weet wel "een dag waar geen einde aan komt !"

Vandaag dienen heel wat klusjes te gebeuren voor de opendeurdag. 
Reeds weken zijn we in de weer maar vandaag wordt de laatste hand gelegd.
Net daarom heb ik een "to do-lijstje" aangelegd. 
Liefst 16 items staan er op mijn lijstje en juf Muriel voegt er nog eentje bij ..
Opstellen kunstroute 775 Eeklo .. 
de Tandem retro .. de Tandem in 2015 .. 
tombola organiseren ..
bloemen verpotten en tafelversiering in orde brengen  ..
 brievenbus knutselen met de kleuters .. 
borden plaatsen ..
 feestelijke aankleding van de school ..
Wat hebben wij het druk .. 
ook naschools hebben staat de juffen nog een helse karwei te wachten,
want de poetsploeg laat op zich wachten .. dus vliegen we er met zijn allen in ! 

Mijn oproep die ik gisteren lanceerde werd gelezen door ons juf Vera (secretariaat) 
Deze morgen krijg ik dan ook het heuglijk bericht dat ze liefst 2 kasseien voor me heeft 
(heb ik nodig voor mijn kunstwerk) 
Ik vraag haar vriendelijk om de 2 exemplaren morgen mee te brengen.
Al snel volgt haar antwoord : "Komt in orde, ben je kasseien aan het schoonmaken"
Even later maak ik me toch wat zorgen ! 
Hoe komt juf Vera aan die kasseien ?? 
Ik hoop dat ze die kasseien niet in de Vlaamse Ardennen is gaan zoeken 
want anders hebben de renners in de komende voorjaarsklassiekers een probleem :-) 
Juf Vera, dank je wel .. je bent een schat !!

Zoals elke morgen starten we de dag met een nieuwtjes-ronde. 
En vandaag valt er heel wat nieuws te rapen. 

Zo is het vandaag "applaus-dag" voor alle fietsers groot en klein

en vandaag hopen we getuige te zijn van de zonsverduistering. 
Rond 10.30 uur schuift de maan voor de zon !! 
Duister wordt het in elk geval maar de zon krijgen we jammer genoeg niet te zien vandaag ! 
Jammer dat we dit mysterie moeten missen !
Het weer is spelbreker ! 
We krijgen een herkansing in 2026  ! 
Op hoop van zege .. 

 Ook mama vitamientje loopt langs deze morgen met heel veel bananen.
Ik kan wel een hele dierentuin voederen ;-)
 Dank je wel voor onze wekelijkse portie vers fruit !

Over de middag snel ik naar de winkel met mijn auto 
-neen, niet met de fiets vandaag ondanks de applaus-dag !-
om dozen ijs en bijhorende confetti-snoepjes. 
Op de opendeurdag scheppen de kleuterjuffen ijsjes ! 

Juf Muriel heeft 100 ballonnen te blazen .. hohoho wat ziet ze rood ! 

Juf Inge verzorgt de T-shirt verkoop 
en als klap op de vuurpijl hebben we nog onze collectie retro-regenjasjes - een echt verzamelitem.
Juf Elina is de ijskoningin van de dag en schept dus ijsjes. 
Ik zorg voor de puzzelstukjesverkoop en verkoop massa's tombola-loten 
En juf Anne ??? Die coördineert !!! 
Juf Kobie gaf haar deze functie .. jammer !! 
Want nu geeft ze elke collega de meest onmogelijke instructies.
Er zijn geen woorden voor !! 
Maar wees maar zeker, ook ik heb nog iets in petto voor mijn collega .. 
maar dat lees je dan morgen wel weer ! 
Ik heb nu al binnenpretjes !! 
Als juf Anne zal lachen, weet ik niet .. maar wij, de collega's hebben al heel wat afgelachen vandaag !

    Fijne avond en tot morgen !! 
Voortaan nemen alle kleuters afscheid van mama en papa, oma en opa aan de schoolpoort ! 
's Morgens in alle vroegte is het reeds druk in de kleuterafdeling : 
juf Elina lamineert enkele foto's terwijl ik balanceer op een ladder
 om de foto's aan het prikbord te bevestigen .. als dat maar goed komt ! 
Onze postbus is eindelijk klaar .. een kleurig en creatief exemplaar is het geworden.
Morgen belanden alle formulieren van de kunstroute in de brievenbus ! 

Naschools dweilt juf Muriel haar klasje mét Dettol .. 
de kinderverzorgster blaast een hele reeks ballonnen. 
.. terwijl juf Elina en ik de speelzaal grondig poetsen 
en deze volledig met ons tweetjes klaarzetten.
Nog een taak die we kunnen schrappen van ons indrukwekkende lijst. 

Juf Kelly heeft een afspraakje met de brouwer - zij maakt de bar helemaal tiptop in orde !! 





1 opmerking:

  1. Collegatje, ik wil gewoon dat alles op wieletjes loopt... perfectie ! Chop, chop !

    BeantwoordenVerwijderen