donderdag 26 maart 2015

26 maart 2015


Wat een pak administratie ligt op mijn bureau te wachten om afgehandeld te worden ..
Brieven voor het medisch schooltoezicht,
enquêtes ivm inclusief onderwijs,
(tombola)loten die nog gecontroleerd moeten worden
en niet te vergeten de afspraken voor het oudercontact van 2 april. 

Ook vandaag krijg ik nog een laatste briefje binnen en alweer .. 
kiest men voor een afspraak om 15.40 uur. 
Het zweet breekt me uit, dit is al de 9de aanvraag voor dit uur. 
Dus sorry beste ouders, ik MOET schuiven .. 
Het is onmogelijk om iedereen direct na school te laten komen. 
Ik hoop dat iedereen begrip voor de situatie kan opbrengen.  !

Over tot de orde van de dag ..
We beginnen met een verhaal voorlezen uit een prentenboek 
 Vervolgens werken we aan een creatieve opdracht : scheuren van snippers


Die snippers worden dan op een kuiken gekleefd .. eerst het randje, daarna wordt het buikje ingevuld

 Een ander groepje werkt aan een jurkje voor de paashaas ..
Dit jurkje wordt ingekleurd volgens een 2-delig kleurenpatroon

Groep 3 heeft een opdracht rond wiskundige initiatie : 
Vul de eierdoos volledig
(foto volgt)
En tot slot loopt de paashaas naar het kippenhok en hij vindt in elk nest 3 eieren.
Jammer genoeg zijn de kippen niet zo sterk in het tellen en ontbreekt er hier en daar één of meerdere eieren.
Dus steken mijn kleuters de paashaas een handje toe .. 
er wordt dus heel wat afgeteld, gerekend en berekend.

Wie dacht dat mijn kleuters klaar waren voor vandaag .. mis .. ook onze stagiaire kinderzorg heeft nog een opdracht voorbereid .. een schilderactiviteit

Een drukke werkdag zit erop maar we kijken al uit naar morgen.
Wie weet wat heeft juf nu weer in petto ! 
Uit de kindermond : 
Gehoord in de kring deze morgen .. 
Sommige mama's vragen zich blijkbaar af wat wij zoal uitspoken in de klas ..
waarop een andere kleuter zegt : "Wij hebben toch geen spoken in de klas ?"  :-) 

Mauro weet dan weer dat het vandaag donderdag .. marktdag is. 
"Ja, maar wij hebben geen bloemetjes nodig" repliceer ik nog. 
Waarop hij doodleuk antwoordt : "Misschien kunnen we nog eens oliebollen gaan eten !" 

 Ook ons kunstwerk 775 Eeklo moet dringend naar de gekozen handelaar 
die ons werk wil tentoonstellen.
Mijn kleuters zijn het er niet helemaal eens mee - Mauro wordt er zelfs triest van : 
Ik vind het zo mooi ! Ik word er triest van ! Het is ons kunstwerk !
Gelijk heeft hij en na school maak ik een bijna exacte kopie van het kunstwerk ..
zo, ook dit klusje is meteen geklaard ! 

En als je denkt dat juf pompaf is .. geen sprake van .. 
Ik jen mijn collega's zo af en toe eens ! 

Juf Muriel maakte met haar kleuters ook een creatief werk. 
Blijkbaar moet dit een wortel voorstellen !! 
 Ik zie er eerder een 'frietzakje' in - 
komt waarschijnlijk omdat mijn kunstwerk een plaats krijgt bij frituur Den Beir. 
 Juf Anne gaat mee in complot en knipt in zeven haasten enkele frieten die ik netjes in de 'frietzak' drop.
En juf Muriel, die lachte flauwtjes en verwijt juf Anne en mij dat wij nogal kunnen 'wortelen'

Vandaag heb ik er echt zin in en jaag juf Anne de gordijnen in.
'Ik vind dat je gordijnen een wasbeurt kunnen gebruiken. 
Ik neem ze binnenkort eens mee naar de wasserij, maar voor het strijken in de strijkrol kan ik best een extra paar handen gebruiken' 
Juf Anne kijkt somber - " Heb ik nog nooit gedaan. Straks steek ik mijn vingers ook nog door de strijkrol !"
"Dat zal je dan wel voelen !" grap ik. 
Juf Anne is woest : "Dit schrijf ik deze avond nog op de blog !" dreigt ze. 
Te laat collega, ik ben eerst klaar met mijn blog.
Na school snelt juf Anne naar de schoenenwinkel. 
Dochter Justine heeft een paar schoenen nodig (voor een opdracht in de E3 Harelbeke)
en mama volgt gedwee met de portemonnee. 
"Ik koop geen schoenen - Ik loop met mijn ogen dicht" verzekert juf Anne me. 
Een uurtje later krijg ik een verontrustend bericht van Justine : 
"Mams heeft net weer schoenen gekocht .. gouden Romeinse sandalen .. 
Julius Caesar  keert zich om in zijn graf moest hij ze zien !" 
Tot zover de repliek van juf Anne haar dochter. 
Ik kan het niet laten en gooi wat extra olie op het vuur : 
"Maak je geen zorgen om Julius Caesar. Caesar zal geen probleem geven, eerder je papa !" 
Justine giert het uit  .. van juf Anne hoor ik niks meer !
Benieuwd wanneer ze weer iets van zich laat horen !!  

1 opmerking:

  1. Het zijn prachtige gouden 'strijdlustige' Romeinse sandalen op 10 cm hakjes... je zal wel zien...xx

    BeantwoordenVerwijderen