woensdag 11 maart 2015

11 maart 2015

Het is heel frisjes deze morgen ..
er wacht zelfs een laagje ijs maar eenmaal de zon doorbreekt,
is ook dit probleem van de baan en kunnen we volop genieten van de zon ..
Ja, wij voelen de lentekolder opsteken ! 


Sinds september vraagt juf Kobie naar een verslag per klas over "een dringende bus-evacuatie" 
Carine (onze buschauffeur) loopt langs en vraagt wanneer we deze opdracht eens gaan uitvoeren .. 
Oeps, vergeten .. alweer ! 
Dus schiet ik uit mijn startblokken .. U vraagt, wij draaien beste Carine ! 
We bouwen een bus na met de stoeltjes van onze klas ..
en wie is chauffeur van dienst ?? Ikke !! 
Daar gaan we ! 
Mijn rijkunsten zijn niet je dat deze morgen en ik veroorzaak een ongeval - 
de bus moet dringend geĆ«vacueerd worden - de oefening begint ! 

 Na de oefening met de tweede kleuterklas doorlopen te hebben, komt juf Anne opdagen. 
"Nu is het de beurt aan mijn klasje !" joelt ze. 
En opnieuw begin ik aan de evacuatie, ditmaal met de derde kleuterklas. 
Juf Anne doet er nog een schepje bovenop : "Ik ben de politie van dienst !" kirt ze. 
Dit belooft niet veel goeds. 
Ik moet blazen ! 
Mijn identiteitskaart indienen en juf Anne slaat me in de boeien ! 
 Ik laat maar begaan .. niks dan miserie met zo'n collega ;-) 

 Daarna trekken we onze schilderschort aan !
 Met enige ernst wordt er gewerkt aan een kleurrijke bloementuin
 Ranim toont haar creatieve vaardigheden .. knap werk !
 Voor Giorgio hoort de zon er zeker bij !
 Dean heeft een nieuwe bloemsoort gekweekt ! :-)
 Het resultaat ..





2 opmerkingen: