zondag 22 maart 2015

24 maart 2015

Vervolg bijscholing implementatie leerplan Nederlands.
Mijn kleutertjes zullen me deze voormiddag moeten missen ..  

Als ik deze middag mijn klas binnen stap, zijn de kleutertjes reeds vertrokken naar de eetklas. 
Juf Kelly werkte de hele morgen door aan een pak opdrachten die ik gisteren stiekem klaar had gelegd. 


Juf Anne verzamelde bewijsmateriaal voor me ;-)
Dank je wel, juf Kelly .. dat heb je goed gedaan ! 

Na de eetklas komen de kleuters één voor één kijken of ik er al ben. 
Mauro heeft zelfs een koekje voor me bewaard dat ik deze avond mag opeten in mijn zetel ..
"Maar niet kruimelen hoor juf !" voegt hij er wijselijk aan toe.
Enkele knuffels later wacht er me nog een verrassing : 
Viyana heeft een bloemetje voor me meegebracht ..
"Voor in ons klasje .." zegt ze ".. Dank je wel, lieve schat ! 
Als de bel gaat, vertrekken mijn kleuters met juf Elina naar de turnzaal.
"Ben je er straks ook nog ?" vraagt Kiara. 
"Ja hoor" antwoord ik ".. en dan zingen we samen een lied van Kapitein Winokio,
een fantastisch leuk lied "

Een haasje van chocolalala
Een haas van chocola
Een haasje van chocolalala 
een haas van chocola 

Als de paashaas eitjes legt, 
is hij dan een kip ? 
Een ei gemaakt van chocola, 
geef toe, dat is wel hip

Telkens als het Pasen is, 
dan flikt die haas het weer
Ik roep : 'Haasje, dat is knap !' 
En hij zegt : " 't Is mijnheer ! Mijnheer  De Haas !" 

Vraag het je kleuter maar om eens te zingen !!  
Veel plezier !

Deze foto vond ik op de blog van juf Muriel : 
Voorbereiding opendeurdag .. veel, héél veel poetswerk 
én we testen alvast de kwaliteit van het water voor wereldwaterdag  !
 
 

1 opmerking: