vrijdag 27 maart 2015

27 maart 2015

Agenda : 
bosviooltjes in bloembakken planten 



 en bloembollen uitsteken 

Duik in je schilderschort .. 
 .. en schilder een paashaas van chocola ..






Tijdens mijn middagpauze het kunstwerk 775 EEKLO bij de handelaar etaleren  !
 Het is vrijdag .. fruitdag en mama vitamientje komt op bezoek  met kilo's appels.

Op vrijdag maakt de juf de klas stofvrij .. 

Tijdens de speeltijd van 15.20 uur volgen we eventjes (een 20-tal minuten) de actualiteit op scherm.
Vandaag wordt de E3prijs  Harelbeke gereden door het profpeloton. 
Mijn kleuters volgen de vele wielwissels, 
het dokkeren op de kasseien 
en de onnoemelijke valpartijen
met enig commentaar.   

Als Lars Boom afhaakt, vertel ik mijn kleuters dat hij zijn sterke benen kwijt is. 
Waarop Mauro reageert : "Dan moet hij wat drinken voor nieuwe energie !" 
Ik val bijna om van verbazing, we hebben een kenner in huis :-) 
Trouwens, waar hij het woord energie gehaald heeft, is me een raadsel ! 

Viyana heeft het ploegenspel doorzien. 
Plots merkt ze op dat bij elke kleur wielertrui een bijpassende volgauto hoort.
Mijn kleuters gaan volop op zoek naar samenhorende renner en volgauto.
Een fantastisch leuke bezigheid !

Xander heeft dan weer oog voor de kasseien. 
"Hebben we in onze klas ook, hé juf .. maar dan niet zo veel !" 

Dean let dan weer nauwlettend op het weggooien van de drinkbussen 
"Oh, die lege drankjes moeten in de blauwe vuilnisbak !" roept hij verontwaardigd. 
(verklaring : de afvalbak op school voor lege brikjes kleurt inderdaad blauw !) :-) 

De zoveelste valpartij van de dag is een feit. Een renner van Lotto soudal blijft net iets té lang liggen.
Mijn kleuters veren op ! Er ontstaat enige paniek in de kleuterafdeling ! 
Een kleuter roept : "Het is Tom Boonen en hij zal breken !" 
Die valpartij hebben we al gehad - enkele weken gelden - ;-)

Zo loopt onze schoolweek stilaan ten einde. 
We maken ons op voor het weekend ! 
Het vervolg van de wielerwedstrijd zullen mijn kleuters thuis moeten bekijken.
Prettig weekend en tot maandag met 'hernieuwde energie' 
Het wordt nog een zware slotweek !!  


2 opmerkingen:

  1. Micheline Wuyts, je bent een TOP-verslaggeefster..xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog vergeten, bloemen planten kan je ook heel goed... maar wacht tot ik volgende week worteltjes zaai...xx

    BeantwoordenVerwijderen