zondag 22 maart 2015

23 maart 2015

Wereldwaterdag .. 

Steek jezelf in een blauw kleedje en vervang alle drankjes door een flesje water want 
vandaag staat 'water' centraal .. het is wereldwaterdag !  

Deze morgen stromen de collega's langzaam de kleuterafdeling binnen.
Iedereen komt opdagen met 'piep'oogjes. 
Het weekend was dan ook zeer kort 
en de werkweek was zwaar,
 we maakten lange werkdagen om alles klaar te krijgen voor de opendeurdag. 
Dat knaagt, dat voel je ! 
Gelukkig hebben ook mijn jongere collega's er last van !
Ik hoef me dus nog geen zorgen te maken.

Vandaag is ook Milan terug bij ons in de klas. 
Na een omzwerving van enkele maanden zijn mijn kleuters wat blij hem te kunnen begroeten.
Het gaat er heel hartelijk aan toe. 

 En ocharme Milan, hij wordt op sleeptouw genomen door al zijn klasvriendjes. 
Ik denk dat Milan deze avond snel naar dromenland zal vertrekken. 

Blue Monday - een gekend fenomeen - maar in onze klas is er niks van te merken.
Tenzij dat bijna iedereen vandaag 'letterlijk' in blauwe kledij komt opdagen - 
wereldwaterdag weet je nog wel ?!  
Er dient nog een pak administratie te gebeuren : 
verzamelen inschrijvingen oudercontact en 
ook de infobrieven voor het medisch schooltoezicht moeten vandaag binnen zijn. 
Dat klusje klaar ik wel als mijn bengels straks gaan turnen met juf Elina. 
Ook het opruimwerk van de voorbije opendeurdag doe ik straks wel. 
Juf Wendy -secretariaat- brengt onze viooltjes terug. 
Die plant ik samen met de kleuters uit in onze vierkante meter tuin.
Het resultaat mag er zijn ! 

Het oogt vrolijk en fris - deze avond de bloemetjes enkel nog wat water geven, dan komt alles goed. 
Door de drukte van de voorbije week bleven de paas-opdrachtjes liggen,
maar dat maken we vandaag ruimschoots goed. 
We moeten dringend beginnen aan een paasmandje 
want over een 2-tal weken verwachten we het bezoek van 
de enige, echte paashaas (liefst met een paasei natuurlijk !)


 Dus haal ik er even snel mijn knutseldoos bij en laat de kleuters kiezen. 
De keuze is snel gemaakt. De kinderen kiezen -bijna unaniem- voor een 'retro' paasmandje.
Een knutselmodel dat ik 25 jaar terug kreeg van mijn toenmalige collega juf Denise. 
Wat volgt is een priksessie !

 Iedereen werkt enthousiast mee .. zo, deel 1 van de opdracht is alvast geslaagd ! 

Op de foto's is het even wachten ( nu niet meer !!!) want mijn fototoestel ligt - hoe kan je het raden - nog in mijn klas.
Groetjes en tot morgen voor meer nieuws ..  

Nico (derde kleuterklas) had het voorbije weekend koekjes gebakken en 
bracht een doos vol met deze lekkernijen mee naar de klas.
Iedereen mocht een proevertje ! 
Waar hij zijn inspiratie haalde ?? 
In het boek van "De kleine prins" 
Het deed me meteen denken aan mijn vroegere Franse les
waar ik dit boek "Le petit prince" als boekbespreking kon lezen. 


 

5 opmerkingen:

  1. Juf Tania.. je wordt oud........ oude knutseldoos uit het jaar 'stillekes' ..... !!, Fototoestel vergeten.... Enne ik be nin het blauw.. jeans, pulleke en schoentjes.. ik vergeet niets !! De coördinator geeft het voorbeeld ... xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn knutseldoos is recent maar het gekozen model is een 'retro' kuiken.
      Ik beken : het is een schattig geel exemplaar !!
      En een techniek inoefenen blijft ook als je kiest voor een retro model.

      En ja, ik droeg op wereldwaterdag een (marine)blauwe outfit en ik dronk liters water. Dat kan tellen voor deze speciale dag !
      Waar was jouw voorraad drinkwater trouwens ?? Geen fan van wereldwaterdag ??

      Verwijderen
  2. Ben eens benieuwd om je 'overjaarse' paashaas te zien.... een grijs exemplaar ? xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu breng je me in verwarring hoor beste collega !! Jij koos toch om zwarte, bruine en grijze konijnen te knutselen ??
      Wie is er hier oud ??!!

      Verwijderen