zondag 1 maart 2015

28 februari 2015


Welkom Flandriens !
De koers is waar ze thuishoort.
Een groot feest in Gent en de Vlaamse Ardennen.
Met Boonen, Keisse, Gilbert en Van Avermaet weer op vertrouwde grond
en ik, juf Tania op een overvol Sint-Pietersplein ..
spurtjes trekken, renners spotten en een sportief praatje slaan .. 
én drummen om toch maar een glimp van mijn favoriet op te vangen.

 Over enkele uren weten we wie de winnaar is van deze editie van de omloop het nieuwsblad
 De fietsen van Mario Cipollini .. ooit mijn favoriet ..
 En voor deze 'Gentse' Amerikaan doorkruiste ik het halve Sint-Pietersplein .. Tyler Farrar
  
Na de start lijkt het een rush huiswaarts ..
 En naar aloude traditie eten we frietjes met stoofvlees .. dit is Belgisch   .. een echte klassieker !

De rest van de wedstrijd volgen we op het scherm ..
ook juf Vera, juf Anne en juf Inge zitten aan het scherm gekluisterd (getuige de binnenlopende sms-jes)
De Taaienberg .. Boonenberg .. 
En dan gebeurt er waar ik heimelijk op hoopte .. 
een vluchtend groepje mét Boonen .. hoe schoon ! 
Plots wordt de wereld een stukje mooier ..
mijn favoriete ploeg sleurt en neemt tijd op een achtervolgende groep ..
Het podium .. het kan niet waar zijn ..hier houdt mijn sportief gevoel op :-)



2 opmerkingen: