zondag 2 juni 2019

6 juni 2019


Iedereen op post .. de schoolfotograaf komt !
Deze keer schitteren we samen op de klasfoto. 

Actua : 
75 jaar geleden vond D-day plaats : 
het begin van een hevige strijd die maanden zou duren
maar die vrijheid bracht na een jarenlange wereldoorlog.  

D-day is de codenaam voor de eerste dag van de geallieerde landing 
over een lengte van 70 km op de stranden van Normandië, 
vandaag 75 jaar geleden.
Vandaag wordt D-day herdacht. 

Regelmatig brengt Mohamed een roos voor me mee,
ik noem hem dan ook 'mijn bloemenleverancier' 
Vandaag krijg ik een prachtige roos
en een doos zoete koekjes !
Dinsdag was het Suikerfeest en
 dan worden er feestelijke gerechten en zoete lekkernijen
gegeten 
en ik mag mee genieten van al dit lekkers.
Dank je wel, Mohamed
Julius viert dan weer zijn 5de verjaardag
en heeft voor zijn klasgenootjes een chocoladetaart, versierd met suikerglazuur mee. 
Deze namiddag is er voor de klasgenootjes een stukje taart.
Terwijl mijn kleuters genieten van een stuk taart, duik ik de pluktuin in.
De bessen zijn voldoende gerijpt en kunnen dus geoogst worden. 
Meteen staan er heel veel kandidaat-proevers in de rij 
om te smullen van deze ietwat zure lekkernij. 
Voor velen is dit een nieuw gegeven ..  
Hoe moet je dit eten, juf ? 
Ik geef een korte demonstratie. Ik vind de bessen alvast hemels. 
Maar wat vinden onze kleuters ? 
De foto's spreken voor zich ..
 of je lust het of je lust het helemaal niet !




Na school wacht me nog heel wat werk
zoals de cadeautjes voor vaderdag afwerken en inpakken..
.. en ik moet ook dringend beginnen speelgoed wassen in een ontsmettend sopje. 
3 speelgoedbakken vliegen er vandaag door het sop en ook 2 kleine dozen. 
Alles kan een nachtje drogen en morgen herhaal ik deze stunt nog eens 
.. nog 21 speelgoedbakken te gaan. 😏






Oproep .. oproep .. oproep ..
Morgen worden de laatste inschrijvingen voor het frietjesfeest verwacht. 
Eenmaal alle inschrijvingen binnen zijn, kan ik de frituur verwittigen.  
Vergeet je kleuter dus niet in te schrijven. 

Zoals jullie waarschijnlijk gemerkt hebben,
 betalen jullie iets meer dan gewoonlijk voor het laatste frietjesfeest. 
Omdat onze kleuters wekelijks gratis fruit krijgen 
en deze week gratis konden aanschuiven aan een uitgebreide ontbijttafel
vonden wij, kleuterjuffen dat een bedankje zeker en vast waard was. 
 


1 opmerking:

  1. ja,ja juf Tania schrobben maar...
    Ook bij ons is de schoonmaak van blokken...begonnen...
    Wij kunnen nog een paar weekjes doorgaan..
    De moed niet verliezen!!

    BeantwoordenVerwijderen