woensdag 12 juni 2019

12 juni 2019


Niene zorgt regelmatig voor een nieuws-update. 
Vandaag weet ze te vertellen dat de Rode Duivels hun match gewonnen hebben. 
Dus is het feest !!! 
 We zwaaien met de Belgische vlag en zingen de Brabançonne. 
En we zijn bijzonder trots op de Rode Duivels. 
Wat zijn  ze sterk ! krijg ik te horen.
Ze kunnen zeer goed voetballen ! roept nog een ander. 
Ze scoren als de beste ! supportert er eentje vrolijk. 
Ze zijn geweldig ! roep ik. 
De kleuters gieren het uit ! 
Emiel slaat de nagel op de kop .. het zijn superhelden !!! .. en gelijk heeft hij .. 
Vandaag zijn we enorm trots een Belg te zijn. 

Ik heb mijn kleuters een geheim te vertellen - 
ik heb immers een speelgoeddoos vol voetballertjes,
ook met Rode Duivels.
Er worden twee teams gevormd. 
De scheidsrechters worden ingeschakeld voor een eerlijk verloop van de wedstrijd. 
Ik leen mijn rode en gele kaart uit aan de kleuters.
En de EHBO staat klaar om in te grijpen in geval van ernstige blessures. 

Plots doet Mamady een vaststelling : Hé juf, in jouw doos zitten ook 2 Mamady's ! 😁😁😁
Ik dacht eerder aan -de topscorer onder de Belgen- Romelu Lukaku en aan Michy Batshuayi 
maar Mamady is ook goed 😉
Mijn jongens spelen het spel mooi en er vallen geen rode kaarten..
ik deel één enkele gele kaart uit, wegens 'deugnieterij' 
want daar staat een gele kaart voor in de klas 😊, een verwittiging zoals in het voetbal !


De andere kleuters ontdekken mecano, mits wat schroefwerk krijg je de leukste creaties in elkaar.






12.15 uur : de kleuters verlaten de school 
en de kleuterjuffen gaan op bijscholing.
Wat met een touchscreen in de klas ?
Ik krijg heel wat informatie en het lijkt me leuk. 
Maar rond 13.00 uur wil ik het toch afronden.. 
ik wil .. jawel .. naar de Ronde van België
(de tour Baloise Belgium zoals het nu heet)
En het is nu eenmaal zo - het peloton wacht niet, nooit, ook niet op mij ! 
In de gietende regen stap ik naar de Zandvleuge, 
Niet ver, maar ver genoeg om kletsnat te worden. 
Niemand die me vergezeld .. 
Waren we vorig jaar nog met velen onder een stralende zon (zie onderstaande foto)
mei 2018

..dan ben ik er vandaag helemaal alleen, mét de seingever weliswaar. 
Of toch niet ? 
Neen hoor, gelukkig komt Korneel (K3) nog opdagen. 
 Hij is niet alleen de verdiende Klimaat-Flandrien 
maar ook een rasechte Flandrien pur sang. 
Daar staan we dan, 
met zijn tweetjes in de regen 
naar het voorbij flitsend peloton te kijken. 
Nog nooit was het peloton zo stil ! 
Meestal zitten de heren keuvelend op de fiets maar vandaag is het blik op oneindig 
en zo snel mogelijk richting aankomst. 
Ik heb met ze te doen ! 
Wat een job ! 
 Eeklo in de gietende regen !
 De voorbode van het aanstormend peloton ..
politie op de motor en de rode vlag..
 Bij de koplopers herken ik David Boucher,
met zijn opvallende tatouage op het bovenbeen
Quick step zet de achtervolging in, wie anders ?
Iljo Keisse, de sympathieke Gentenaar is er ook bij.
En zoals je kan zien, flitst het peloton voorbij - ik kan niet volgen..


Hopelijk kunnen we volgend jaar opnieuw met zijn allen het peloton een duwtje in de rug geven. 


Nieuws van juf Vera 
Spaart juf Anne de bijen in de Okay 
dan spaart juf Vera ijverig de bijen van Delhaize voor onze klas. 
Dank je wel collega's ! 

En dan was er nog .. 

 Kwam er vorig schooljaar een duif mijn klas binnen.. 
Zat er vorige week nog een vogel voor de ruit van mijn auto .. 
wel, dan zit er vandaag een duif op het terras..zieltogend .. in de regen. 
Arm beestje !!
Zoals ik al zei.. ik heb wat met de 'gevederden' 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten