maandag 24 juni 2019

24 juni 2019

Het wordt een mooie, warme, zomerse hete dag .. zoveel is zeker. 

En omdat de zon schijnt, spring ik al heel vroeg  deze morgen op de fiets. 
Wat is het heerlijk buiten. 
Het fietsen doet me goed, even mijn hoofd helemaal leeg maken. 
Als ik de kleutertuin binnenstap overvalt de warmte me. 
Het is 25 graden, té warm voor deze vroege morgen. 
Ik vrees voor oplopende temperaturen deze namiddag.

Precies om 8.40 uur verzamel ik mijn 'troepen'

Even controleren of iedereen een picknick in de schooltas heeft - in orde ! 
Heeft iedereen voldoende drank mee  naar de klas ? - in orde ! 
Steekt er een koelelement in de schooltas ? - in orde ! 
Draagt iedereen een pet ? - dit kan beter ! 
Heeft iedereen een beschermende zonnecrème mee ? - ook dit kan nog beter !


Ziezo, klaar om de dag te begroeten .. 
En zeg nu zelf, er hangt duidelijk een vakantiesfeertje in de Tandem ! 







 Deze ventilator is mijn 'beste vriend' vandaag, grap ik.
Maar ook deze 'dames' houden van wat verfrissing ! 😉 Zie ze staan !

Een dag aan zee zit er ook dit jaar niet in. 
Maar als juf heb ik voor alles een oplossing !
Kunnen wij niet naar zee,
dan breng ik de zee mee naar de klas ! 
Met een beetje fantasie wanen we ons aan zee : 
zon - zee - strand en zand ..
In de zandtafel bak je de lekkerste zandkoekjes, precies zoals aan zee. 
 En een gevulde waterschelp stelt de zee voor.. al is dat toch een natte bedoening, zal later blijken. 
Deze avond moet ik zeker dweilen ! 
Maar we hebben het fris - toch even ! 




Iemand dorst ? 
Even bijtanken .. is nodig vandaag. 
Gelukkig heeft iedereen voldoende gekoelde drank mee.  

Even na elf uur verzamel ik de kleuters. 
Kapitein Winokio leert ons precies hoe je zonnecrème smeert. 
Een dikke laag zonnecrème wordt gelegd 
en omdat het vandaag echt wel te warm is voor een picknick trekken we naar de frisse refter. 
Tijdens de middagpauze houden we een koele siësta..
 We kijken samen naar een film en iedereen heeft zijn drinkfles bij de hand. 
Hydrateren is zo belangrijk ! 
Dus spoor ik de kleuters aan om minstens elk uur te drinken. 

 Eventjes op ons positieven komen en we kunnen er weer tegenaan.


En na de middag zoeken we verkoeling in de schaduw onder de boom. 
Binnen is het niet te houden.. 36 graden .. 
Dat belooft voor morgen, oudercontact !
In de schaduw van  een koele boom spelen de kleuters met water. 
Een plaatselijke bui treft de Tandem ! 
De juf brengt af en toe verfrissing met een plantenspuit.😉






 Wie geen zin heeft in water kan bouwen met blokken of gezellig keuvelen met een vriendinnetje.



En morgen ?? 
Nog meer van dat .. maar wij zijn voorbereid !! 

Belangrijk bericht .. 
Morgen is er de allerlaatste les LO en juf Shirley speelt waterspelletjes. 
Breng je zwembroek / badpak mee en trek er een T-shirt over
en vergeet natuurlijk de handdoek niet. 
Het wordt weer een intense dag ! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten