zondag 2 juni 2019

4 juni 2019





Geen klas vandaag .. want wij vliegen er even uit ! 😎

Iedereen tekent present om stipt 8.40 uur.
Vergeet je lekkere picknick niet ! 
Enkele drankjes (.. dorst zullen ze zeker hebben 😊) 
en een smakelijk dessertje kunnen ook in de reistas.
Maak ook een lekker (zoet) tussendoortje ..
En vergeet vooral je regenjas niet !  
Er worden toch enkele buien verwacht. 


Niet te geloven .. deze ochtend staat de grasmaaier van klusjesman Geert op 'la Pelouse'
Ik heb snel nog eens gemaaid, zegt hij trots. 
Had hij niet moeten doen 😉 overal zullen grasjes komen vast te zitten.

8.25 uur .. EÊn voor ÊÊn lopen de kleuters de kleutertuin binnen met een goed gevulde rugzak. 
Ben je al klaar juf ?! vragen ze ietwat ongeduldig. 

Neen, dat ben ik niet .. ik moet nog zoveel .. 
Rugzakjes controleren of iedereen voor een picknick gezorgd heeft
of iedereen voldoende drank voorzien heeft en 
ook alle picknick-dekentjes moeten nog getekend worden 
zodat alles deze avond terecht komt.
Over naar de controle !



Aan de (inspannings)snoeten te zien zijn de rugzakken goed gevuld.😁


We verzamelen alle dekentjes in de bolderkar en het zijn er heel wat.
Meer nog, er komen er steeds meer bij.. ook die van de peuters en K1 moeten mee.

En dan gaan we op weg ! De reis kan beginnen !
Hoe zullen we op onze bestemming geraken ? vragen de kleuters zich af.
Per vliegtuig ? Of gaan we varen ? Misschien kunnen we de trein nemen ?! 
Niks van dit alles, plaag ik wat. 
Hebben jullie een fiets mee ? grap ik nog. 
Maar dat vinden mijn kleuters helemaal niet grappig mee
vooral degene die vandaag geen fiets bij hebben. 😊
Te voet dan maar.


Ah, de schoolbus..dan toch ??? 
Ik kan de sleutel niet vinden en ook de chauffeur is spoorloos. 
Eerste opdracht van de dag .. vind de sleutel ! 

Zie ze lopen maar nergens is er een sleutel te vinden. 
Wat Mamady wel vond op het plein was een konijn. 
Maar hier kunnen we niets mee, een konijn kan niet rijden, lach ik. 

Van de zoektocht hebben we dorst gekregen. 
En plots krijgen velen zelfs een hongerklop maar wat wil je met zoveel lekkers in die rugzak..
dus houden we een gezellige picknick onder een stralende warme zon. 
Wat de kleuters niet weten is dat 'la pelouse' in gereedheid wordt gebracht
voor een dag vol speelplezier.














Na de picknick gaan we weer op pad, deze keer naar onze eindbestemming.. la Pelouse
Wat een golf van enthousiasme als de kleuters onze bestemming ontdekken.
Meteen zetten ze er flink de pas in. Geen tijd te verliezen ! Wij willen spelen !



Impressionant !!! Formidabel !!! Dit is leuk !!! 
Drie springkastelen staan er opgesteld, voor elk wat wils ! 
De grote piratenboot zien de kleuterjuffen helemaal zitten en zij niet alleen. 
Wie durft het aan ??
Ik verzamel voor K1/2 alleen al 20 paar schoenen. 
Gelukkig werd mijn oproep goed opgevolgd, schoenen zonder veters.
En wie had er veters ? Juist .. ikke .. dat had Niene goed opgemerkt 😎


Daar staan we dan, op onze sokken..het gras is nogal stekelig, vandaar .. 
We vliegen er samen in. 
De kleuters zijn uitgelaten..heerlijk om te zien !
Samen genieten van en met elkaar op een mooie zomerse dag !
Wat wil een mens nog meer ?! 








Klimmen in de boomhut, 
Glijden op de piratenboot en 
springen bij Meneer Wortelkonijn. 
o, wat hebben we plezier ! 
Alles kan en alles mag vandaag .. of toch bijna alles !






Kort voor de middag verzamelen we onze kleuters voor een klasfoto. 
Het schept een band zo samen spelen en de kleuters schuiven dan ook dicht bij elkaar. 
Het samen-gevoel is immens !


Onze klasfoto !!! Emiel maakt zelfs een hartje .. vertederend !
Al snel volgen de anderen ..




En dan is het tijd voor 'de' grote picknick maar eerste dekentjes spreiden
en met de wind is dit niet zo eenvoudig. 

Smakelijk iedereen !
Ik zie overal blije gezichtjes.











Terwijl de kleuters eten, maken de juffen snel nog enkele foto's..
.. en eindelijk kunnen de juffen ook eten..





Na de picknick wordt er opgeruimd en 
ook nu weer helpen de kleuters elkaar om de dekens te plooien. 
(Hebben ze geleerd van de juf 😀

Opnieuw gaan we spelen en dat kunnen we als de beste.
Zelfs de juf voelt zich vandaag weer 5 jaar oud.




















Juf Joke heeft een (sanitair) probleempje. 
Iemand heeft een sanitaire stop gemaakt in de boomhut.
Gewapend met een paar handschoenen, vochtige doekjes en een zakje gaat ze 'scheppen'

In de namiddag sluit Wissal aan. 
dit 'feestje' wou ze echt niet missen en gelijk heeft ze. 







Ik voel twee regendruppels en haal mijn paraplu boven.
Deze kleuters vinden het best grappig en houden mij gezelschap. 
Ik jaag de regen weg ! zeg ik vastbesloten. 
Kan jij dat ? vraagt Emiel. 
Ons juf kan alles ! bevestigt er eentje

Op zo'n leuke dag hoort ook een ijsje. 
IJs voor iedereen ! 







En wie ijsjes zegt, weet ook dat er een knoeiboel wacht, eentje met smerige snoeten. 
Niet erg .. iedereen moet toch in bad deze avond. - het is hoognodig.








Wat was dit een fijne dag ! 
Doen we dit nog eens, juf ? smeken de kleuters. 
Ik moet hen teleurstellen .. de centen zijn op. 
Wie weet win ik eens het groot lot dan plaats ik over de hele school springkastelen.😉

Na school ruimen juf Joke en ik verlengkabels op,
koppelen we de springkastelen los,
verzamelen we de luchtventilatoren,
ruimen we 'la pelouse' op en
wachten juf Muriel en ik samen het verhuurbedrijf op.
 Ik veeg de speelzaal, juf Muriel poetst de toiletten 
en we dekken de feesttafel voor het ontbijt van morgen in.
De foto's worden op de blog geplaatst 
zodat ook jullie, ouders kunnen meegenieten van deze ontzettend leuke dag.
De dag is moe en ik ook !! (Voel me plots helemaal geen 5 jaar meer)
en ik weet zeker dat mijn kleuters reeds naar dromenland vertrokken zijn. 
Slaapwel allemaal ! 
Het was fijn om deze dag met jullie te beleven.

Extra .. deze foto's kon ik bij juf Muriel vinden
 Samen op weg .. naar waar ?
 Wie wordt hier nu niet vrolijk van ?


 Vliegend vaart noemen ze dit..
 Fotograaf wordt gefotografeerd ..
 Koekje van eigen deeg, juf Muriel. 

 Gezelligheid troef in de Tandem. 
 Aan de overkant lijkt het warmer .. 😁 
Bij juf Muriel en mij stijgen de temperaturen tot ongeziene hoogtes.
We hebben dan ook flink meegespeeld met onze kinderen.
Bij juf Joke en de stagiaire is het heel wat frisser zo te zien
 En ja, ook kleuterjuffen lusten wel eens een ijsje... 
hebben we verdiend na deze intense werkdag
die naschools nog even doorloopt. 



1 opmerking:

  1. wat een superleuke dag!
    Deze dag zullen de kleuters niet vlug vergeten!!
    en die lekkere ijsjes..zijn 'de kers op de taart'.

    BeantwoordenVerwijderen